A vállalat, amelynek legnagyobb kelet-európai bázisa a budapesti repülőtér, a hétfőn közzétett első gyorsstatisztika szerint decemberben 2,372 millió utast szállított, 11,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ezzel az egész évi utasszám 17,8 százalékkal 30,302 millióra emelkedett a 2004-es 25,716 millióról.
Bővült a foglalási arány is, igaz csak szerény mértékben, 84,9 százalékra emelkedett 84,6 százalékról, az új gépek folyamatos érkezésével járó kapacitásbővülés miatt. Az easyJet egyelőre nem auditált teljes tavalyi bevétele 1,381 milliárd font volt, 20,5 százalékkal több az előző évi 1,147 milliárd fontnál. Az easyJet összesen hét európai repülőtérre - London Gatwick, London Luton, Bristol, Newcastle, Berlin, Dortmund és Genf - közlekedtet közvetlen napi járatokat Budapestről.
Az elmúlt napokban több diszkont-légitársaság is sikereiről adott számot, ám az elemzők szerint a piac telítődött, és a jövőben már csak egymás kárára terjeszkedhetnek a cégek. Nagyobb növekedés pedig csak akkor valószínűsíthető, ha valamelyikük elbukik. A szakértők úgy vélik, az easyJet "azon vállalatok között van, amelyeknek a fennmaradására számítani lehet". Korábban a piac koncentrációját több, a szektorban működő társaság vezetője előre vetítette, így a Ryanair főnöke és az easyJet alapítója is. Ami a régiónkat illeti a közelmúltban lapunknak nyilatkozva úgy vélekedett Christian Mandl, a SkyEurope vezérigazgatója, hogy csak egy fapados marad állva térségünkben.
MTI / Menedzsment Fórum