Az átlag felvásárlási prémium - az átvétel ára és az eladó cég tőzsdei árfolyama közötti különbség egy nappal az üzletkötés előtt - 20 százalék körül mozgott 2006 első felében a Dealogic kutatócég szerint - jelentette a Reuters. Ez jóval kevesebb az ebből a szempontból a legjobb évnek számító, 2000-es első felének 31 százalékos arányszámánál. Az Egyesült Államokban a felvásárlási prémium aránya nagyjából 24 százalék, ami jóval több az európai 16 százalékos értéknél.
"Több üzleti aktivitással és a nyereségért folytatott verseny növelésével a prémium értéke is emelkedni fog" - véli Stefan Selig, a Banc of America szakembere.
Emelkedik a készpénzes ügyletek száma
A piac erősségének egyik fő eleme az, hogy a vállalatok jelentős mennyiségű szabad készpénzt halmoztak fel. A bankárok kiemelik még, hogy javult a fegyelem a vásárlók részéről, jelentős piaci értékelést végeznek a pályázók esetében, és hogy a média rendszeresen tájékoztat a lehetséges üzletekről.
A globális vállalati fúziók és felvásárlások nagyjából 71 százaléka készpénzes üzlettel köttetett az év első felében, ami dupla annyi, mint 2000 ugyanazon időszakában. Az 1999-2000-es időszakhoz hasonlóan az ügyletek többségét most is a távközlési, a technológia és a média szektorokból jelentették.
A 14 legnagyobb feltörekvő gazdaság vállalatai 1981 és 1989 között évi átlagban összesen 272 millió dollárnyi külföldi vállalatfelvásárlást hajtottak végre; 2000 és 2004 között a térség külső vállalati akvizícióinak éves átlagos értéke 19,6 milliárd dollár volt, ami 7 ezer százalékos emelkedés, az inflációt nem számolva - írta az mfor.hu.