Az 58. Cannes Lions reklámfesztivál idén összesen 90 országból, 28 828 jelentkezőt mozgatott meg, ugyanis 13 kategóriában ennyi pályamű érkezett a rangos versenyre. A rendezvény történetében az idei a legmagasabb nevezőszám, mely adat 19 százalékkal növekedett a tavalyi versenyhez képest, áll a MAKSZ közleményében.
A Cannes Lions egy olyan nemzetközi verseny, melynek színtere megmozgatja a világ kommunikációs és hirdetési ágazatát – mondta Philip Thomas, a fesztivál ügyvezető igazgatója. A kimagasló számú nevezés bizonyítja a legjobban, hogy a szakma kilábalt a válságból. A feltörekvő országokból a jelentkezők száma igen megemelkedett, kiemelném Ázsiát és azon belül is Hong-Kongot, Thaiföldet, Indonéziát, Kínát, Malajziát és Szingapúrt. Hatalmas előrelépést látunk ugyanakkor a Latin-Amerikai országok között is, főleg Mexikó, Kolumbia, Argentina, Chile és a közép-amerikai országok között is.
Oroszország megduplázta jelentkezőinek számát, de a Közel-Kelet, az ottani válságos idők ellenére is szép számmal képviselteti magát, ugyanis pályaműveket kaptunk Bahrainból, Libanonból, az Arab Emirátusokból, Szaúd-Arábiából és Egyiptomból is. A legtöbb jelentkező Amerikából jött, őket követi Brazília, Németország, Nagy-Britannia és Franciaország. Az ügyvezető igazgató hozzátette: "Mondhattak bármit is az ügynökségek és az ügyfelek, nincs kétség afelől, hogy a kreativitás számos vállalkozás üzleti mozgatórugója lett."
mfor.hu