Az EADS pénteki záróárfolyama alapján a részesedés értéke körülbelül 920 millió euró. A Vedomosztyi című üzleti lap bankár- és kormánykörökre hivatkozva korábban azt írta, hogy Oroszország második számú bankja 1 milliárd dollárt fizetett az üzletrészért, és a részesedését később tovább akarja növelni. Korábbi lapbeszámolók szerint az orosz bank bele akar szólni az EADS irányításába is, ez azonban a német és a francia tulajdonosok jóváhagyása nélkül nem lehetséges.
Elemzők arra számítanak, hogy a kérdés napirendre kerül Putyin orosz elnök, Angela Merkel német kancellár és Jacques Chirac francia elnök szeptember második felére tervezett találkozóján is.
Nagy az érdeklődés az orosz repülőgépipar iránt is
A nyugati cégek egyre élénkebben érdeklődnek az orosz repülőgépipari befektetések iránt, miután a kormány liberalizálni készül a befektetésekre vonatkozó szabályozást: az EADS-nak például már 10 százalékos részesedése van az Irkut repülőgépgyárban, az amerikai Boeing részt vesz a Szuhoj vadászgépek első polgári változatának kifejlesztésében.
Az orosz Rosoboronexport fegyver-külkereskedelmi vállalat tulajdonában lévő VSMPO-Avisma cég mind az EADS, mind a Boeing legfontosabb titánszállítója. A jelenlegi megállapodások szerint a VSMPO-Avisma az Airbus titánalkatrész szükségletének 60-70 százalékát szállítja 2007 és 2012 között 1,4 milliárd dollár értékben.