"Azt gondoljuk, hogy most már minden érv elhangzott a nyilvánosság előtt is" - indokolta a jövő heti tárgyalásra tett javaslatukat a politikus.
"Mi ezeket az érveket tisztelettel hallgatjuk, de megjegyzem, hogy kísértetiesen hasonló a helyzet ahhoz, mint amikor a bankadót vezettük be, a bankok akkor pontosan ugyanígy érveltek" - mondta a reklámadó-javaslattal kapcsolatos bírálatokról Rogán Antal.
Szerinte azonban az áprilisi országgyűlési választáson az emberek ítéletet mondtak arról, hogy a közteherviselést ki kell terjeszteni azokra a szektorokra, ahol jelentős nyereségek keletkeznek, márpedig a reklámpiac szereplői közül sokan nagy nyereséget könyvelnek el.
Arra a felvetésre, hogy csütörtökön több tucatnyi médium tiltakozik a reklámadó ellen, Rogán Antal úgy reagált, mindenkinek megvan a joga a véleménynyilvánításhoz, de ezt nyomásgyakorlásnak, a politikai szereplők zsarolásának tartja, amire nem lesznek tekintettel.
Rogán szerint arra nem tudnak tekintettel lenni, hogy a jelentős profittal rendelkezők mellett vannak veszteséges vállalatok is, "a közteherviselés elve mindenkire vonatozik, ahogy a munkavállalónak személyi jövedelemadót kell fizetnie, úgy a jövőben a reklámpiac szereplőinek reklámadót".
A frakcióvezető elképzelhetőnek tart bizonyos módosításokat a parlament előtt fekvő reklámadó-javaslatban, ezekről a képviselőcsoport keddi ülésén tárgyalnak majd, de hangsúlyozta, jelentős változtatásokat nem tartana célszerűnek, mert L. Simon László egyéni képviselői előterjesztése szerinte koherens, abban "legfeljebb kisebb korrekciók képzelhetők el".
Egyértelművé tette, "a vitának nem az a tárgya, hogy legyen vagy ne legyen reklámadó, hanem az a kérdés, hogyan legyen".
MTI