3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Hévíz és a Balaton térségébe repülőgéppel érkező vendégek számára a sármelléki repülőtér helyett nem alternatíva a budapesti vagy a bécsi leszállás - közölte az MTI-vel csütörtökön a sármelléki leszállóhelyre a Lufthansa járatait kilenc éve működtető német utazásszervező.

Josef Mutsch, a nevét viselő, hévízi központú utazási iroda tulajdonosa úgy látja: alaptalan azt gondolni, hogy a közvetlen légi összeköttetés helyett átszállással érdemes a térségbe külföldi vendégeket hozni. Az ezzel kapcsolatos felvetés nemrég egy siófoki konferencián hangzott el.

A német idegenforgalmi szakember adatai szerint kezdetben Frankfurt am Mainból, majd később már Hamburgból és Düsseldorfból összesen több mint 500 repülőgép érkezett Sármellékre az elmúlt csaknem egy évtized alatt. Ezek a vendégek mintegy 700 ezer éjszakát töltöttek a térségben, és kimutathatóan többet költenek, mint az autóval vagy busszal érkező turisták. Tapasztalatai szerint a légi úton érkező vendégek 16,5 napos átlagos tartózkodási idejük alatt csakis a drágább, négy-öt csillagos szálláshelyeket veszik igénybe.

Az idei év elején a sármelléki FlyBalaton repülőtér újranyitása körüli bizonytalanságok, valamint a kevés németországi marketing miatt visszaesett a heti charterjáratok forgalma. Josef Mutsch elmondta: mintegy 20 százalékkal kevesebb német vendég érkezett eddig, Hamburgból azonban olyan jelentős volt az elmaradás, hogy június közepén két hónapra kénytelenek voltak felfüggeszteni az onnan érkező járatot. Düsseldorf és Frankfurt vonatkozásában is nagymértékű volt a visszaesés, ezért össze kellett vonniuk a két járatot, amely a düsseldorfi vendégek számára egy köztes landolást jelent.

Az utazásszervező úgy látja: a közeli Ausztriában és Szlovéniában erősen fejlesztik a gyógyidegenforgalmi helyeket, szolgáltatásokat, a magyarországi kúrák színvonalát, minőségét azonban még mindig nem érik el. Komolyabb marketinggel és térségi összefogással jelentős jövője van a magyarországi gyógyturizmusnak, már csak az alacsonyabb árak miatt is.

A jól fizető vendégkör megtartása és bővítése érdekében a FlyBalaton repülőtérre is elengedhetetlenül szükség van. Az érdeklődésekből úgy látja, hogy igény volna Augsburgból, Berlinből és a svájci Bázelből járatok indítására, de ehhez a reptérnek és az ide érkező járatoknak is nagyobb külföldi hírverésre volna szüksége, és meg kell tartania a FlyBalaton nemzetközi besorolását.

Elkán Péter, a repteret ez év elején 50+50 évre bérbevevő SCD-csoport kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére azt mondta: már folynak a tárgyalások a jövő évi újabb járatok indításáról. Várhatóan augusztus végén, szeptember elején jelentik majd be, hogy 2011-ben milyen újabb célpontok lesznek elérhetők Sármellékről, a tervek szerint minél hamarabb elérve és meghaladva a korábbi utasforgalmi adatokat.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!