4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Beruházásokat tervez, illetve bővíti szolgáltatásait a Scania Hungária Kft. – jelentették be a svéd vállalat vezetői csütörtökön sajtótájékoztatón, amelyen az mfor.hu is részt vett. A legimpozánsabb teherautó modelleket a Truck Expo kiállításon tekinthetik meg az érdeklődők vasárnapig, ahol többek között Volvo, Iveco, MAN és Mercedes "monstrumokkal" is lehet találkozni.

Építkezésnél használt, 6 kerekes meghajtású Scaia modell az Expón

Harminc új munkahelyet teremtő kereskedelmi kirendeltség építésébe fog idén ősszel a Scania Hungária Kft. A várhatóan 2007 májusára elkészülő kelet-pesti létesítmény mintegy 500 millió forintba kerül. A Volkswagen többségi tulajdonában álló vállalat Szegeden új használtautó kereskedési központot is létrehoz, amit a megnőtt kereslet tesz indokolttá.

Fő csapásvonal: régiónk és Oroszország

"Gyártási kapacitásunkat sehol nem bővítjük, így magyarországi ipartelep létesítése egyelőre nem jöhet szóba" - mondta az mfor.hu kérdésére Christian Teichmann ügyvezető igazgató. Jelenleg az üzleti stratégia tökéletesítésére és az értékesítési hálózat bővítésére helyezik a hangsúlyt.

Christian Teichmann a sajtótájékoztatón közölte, hogy a közép-kelet-európai régióban pozíciójuk megerősítésére törekszenek. Míg korábban eladásaik 3 százalékát bonyolították a térségben, mára ez a szám elérte a 10 százalékot. "Folyamatosan figyeljük az Európai Uniós csatlakozásra váró országokat a további terjeszkedés reményében" - emelte ki. Robbanásszerű fejlődésre még az orosz piacon számít. Szentpéterváron és Moszkvában is terveznek az ittenihez hasonló fejlesztéseket.

A szinte az egész világot behálózó vállalat térképén az USA és Kanada fehér foltnak számít. Itt a vállalat korábbi próbálkozásai ellenére nem tudott "gyökeret ereszteni". Ennek oka állítólag, hogy a cég filozófiája és az amerikaiak kamionvásárlási szokásai köszönőviszonyban sincsenek egymással. Az USA-ban ugyanis igen nagy divat volt főleg a 80-as években darabonként megvásárolni a teherautó összetevőit, majd egyedi szerkezeteket komponálni.


Régiós küzdelem a fuvarokért

"A magyarországi árufuvarozásra rendkívül erős nyomást gyakorolnak az olcsóbb munkaerővel, illetve kedvezőbb adózási feltételekkel rendelkező környező országok szállító cégei" - mutatott rá Christian Teichmann. Romániában például 50, Szlovákiában 20 százalékkal alacsonyabbak a bérköltségek, ami jelentős elszívó hatást fejt ki. Versenyképességünket a szolgáltatások színvonalának emelésével tudjuk növelni szerinte.

Erre a kihívásra a vállalat új, egyfajta üzleti tanácsadási szolgáltatás bevezetésével válaszol. A csütörtöktől elérhető konstrukció keretében nemcsak műszaki, hanem üzemgazdasági tudással rendelkező értékesítők várják a teherautók vásárlóit. "A lízing és a biztosítási feltételek, a karbantartási szerződés minden üzletkötés esetében különbözik. Új szolgáltatásunkkal a lehető leggazdaságosabb megoldás kiválasztásában segítünk ügyfeleinknek" - mondta az ügyvezető igazgató.

Tárgyalás a potenciális ügyfelekkel a Truck Expón. Christian Teichmann (jobbról).

A hazánkban 1990-ben alapított, mintegy 660 főt foglalkoztató cég vezetője,

hagyományosan mezőgazdaságban erős országról lévén szó, óriási lehetőségeket lát az etanol exportban. A Scania az első olyan vállalat, amely etanolos buszokat gyárt, hangsúlyozta. Stocholm központjában szinte kizárólag ilyen járművek közlekednek. A vállalat a GM tulajdonában álló SAAB-al megállapodott a bioüzemanyagok közös propagálásában. Az EU-előírásoknak megfelelően nemsokára a felhasznált üzemanyag több mint 5 százalékának megújulónak kell lennie.

A menedzser szerint a magyarországi buszértékesítés is nagy potenciálokkal rendelkező terület, ugyanis rengeteg a korszerűtlen jármű. A forráshiányok miatt azonban a gépkocsiparkok modernizálása igen lassú ütemben halad. Tavaly összesen kevesebb mint 400 új buszt vásároltak az országban. Csak a Scaniának 2005-ben ennél több teherautót sikerült eladnia.

A versenytárs modelljei a kiállításon
Nagy Vajda Zsuzsa

Menedzsment Fórum Kapcsolódó anyagok:
3 millió forintos KDB-bírság a Volánnak Újabb létszámleépítést fontolgat a MAN Német szakember lett a Scania Hungária új ügyvezetője

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!