Harminc új munkahelyet teremtő kereskedelmi kirendeltség építésébe fog idén ősszel a Scania Hungária Kft. A várhatóan 2007 májusára elkészülő kelet-pesti létesítmény mintegy 500 millió forintba kerül. A Volkswagen többségi tulajdonában álló vállalat Szegeden új használtautó kereskedési központot is létrehoz, amit a megnőtt kereslet tesz indokolttá.
Fő csapásvonal: régiónk és Oroszország"Gyártási kapacitásunkat sehol nem bővítjük, így magyarországi ipartelep létesítése egyelőre nem jöhet szóba" - mondta az mfor.hu kérdésére Christian Teichmann ügyvezető igazgató. Jelenleg az üzleti stratégia tökéletesítésére és az értékesítési hálózat bővítésére helyezik a hangsúlyt.
A szinte az egész világot behálózó vállalat térképén az USA és Kanada fehér foltnak számít. Itt a vállalat korábbi próbálkozásai ellenére nem tudott "gyökeret ereszteni". Ennek oka állítólag, hogy a cég filozófiája és az amerikaiak kamionvásárlási szokásai köszönőviszonyban sincsenek egymással. Az USA-ban ugyanis igen nagy divat volt főleg a 80-as években darabonként megvásárolni a teherautó összetevőit, majd egyedi szerkezeteket komponálni.
Régiós küzdelem a fuvarokért
"A magyarországi árufuvarozásra rendkívül erős nyomást gyakorolnak az olcsóbb munkaerővel, illetve kedvezőbb adózási feltételekkel rendelkező környező országok szállító cégei" - mutatott rá Christian Teichmann. Romániában például 50, Szlovákiában 20 százalékkal alacsonyabbak a bérköltségek, ami jelentős elszívó hatást fejt ki. Versenyképességünket a szolgáltatások színvonalának emelésével tudjuk növelni szerinte.
Erre a kihívásra a vállalat új, egyfajta üzleti tanácsadási szolgáltatás bevezetésével válaszol. A csütörtöktől elérhető konstrukció keretében nemcsak műszaki, hanem üzemgazdasági tudással rendelkező értékesítők várják a teherautók vásárlóit. "A lízing és a biztosítási feltételek, a karbantartási szerződés minden üzletkötés esetében különbözik. Új szolgáltatásunkkal a lehető leggazdaságosabb megoldás kiválasztásában segítünk ügyfeleinknek" - mondta az ügyvezető igazgató.
A hazánkban 1990-ben alapított, mintegy 660 főt foglalkoztató cég vezetője,
hagyományosan mezőgazdaságban erős országról lévén szó, óriási lehetőségeket lát az etanol exportban. A Scania az első olyan vállalat, amely etanolos buszokat gyárt, hangsúlyozta. Stocholm központjában szinte kizárólag ilyen járművek közlekednek. A vállalat a GM tulajdonában álló SAAB-al megállapodott a bioüzemanyagok közös propagálásában. Az EU-előírásoknak megfelelően nemsokára a felhasznált üzemanyag több mint 5 százalékának megújulónak kell lennie.
A menedzser szerint a magyarországi buszértékesítés is nagy potenciálokkal rendelkező terület, ugyanis rengeteg a korszerűtlen jármű. A forráshiányok miatt azonban a gépkocsiparkok modernizálása igen lassú ütemben halad. Tavaly összesen kevesebb mint 400 új buszt vásároltak az országban. Csak a Scaniának 2005-ben ennél több teherautót sikerült eladnia.
Menedzsment Fórum Kapcsolódó anyagok:
3 millió forintos KDB-bírság a Volánnak Újabb létszámleépítést fontolgat a MAN Német szakember lett a Scania Hungária új ügyvezetője