4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A SkyEurope továbbra is elkötelezett Magyarország iránt, újabb nyugat-európai városokba indítana járatokat, emellett a vidéki repülőtereken való megjelenést is fontolgatja, nyilatkozta az mfor.hu-nak Eryk Klopotowski, a légitársaság kommunikációs vezetője.

- Átköltöznek a kettesről az egyes teminálra?

- Ez az egyik legvitatottabb pontja a tárgyalásoknak. A BA Rt. szeptemberben kívánja megnyitni az egyes terminált, tehát addig mindenképpen egyezségre fogunk jutni.


mfor.hu gyűjtés
A SkyEurope idén márciusban 10 millió eurós részvénytőke emelést hajtott végre, amellyel flottafejlesztési programját finanszírozza. A befektetést az East Capital Asset Management AG alapjai biztosították. Az East Capital Asset Management AG vezető független vagyonkezelő a kelet-európai pénzügyi piacokra specializálódott, és mintegy 1,1 milliárd eurós tőkét kezel. A SkyEurope Airlines befektetői között eddig is a nagy európai intézményi befektetők és a regionális részvénytőke alapok szerepeltek, melyek mögött az EBRD, a European Investment Fund és az ABN-Amro Bank áll. A tranzakciót a CA IB, Közép- és Kelet-Európa vezető speciális befektető bankja szervezte.



Egyébként a térségbeli repülőterek közül Varsóval volt a legtöbb problémánk: az ottani üzemeltető nem biztosított kiszámítható üzleti környezetet, ezért év elején úgy döntöttünk, hogy onnan a Krakkó-Budapest szakaszra helyezünk át kapacitást.

- Az utazók mely szegmensét célozzák meg elsősorban?

- Három nagy csoportot különítünk el: a turistákat, az üzleti utasokat, illetve azokat az ügyfeleket, akik baráti-családi látogatásra ruccannak át egyik városból a másikba. Az üzleti szegmens egy speciális csoport, ezért őket extra szolgáltatásokkal célozzuk meg, a VIP-várótól kezdve a szobafoglaláson keresztül a "rent-a-car"-ig.

Összességében úgy alakítjuk kínálatunkat, hogy a fogyasztó minden olyan szükségletét általunk elégítse ki, amely az utazáshoz kapcsolódik.

- Az üzleti utasok eddig elsősorban a hagyományos légitársaságokat preferálták. Tapasztalnak-e változást ezen a téren?

- Igen, egyre több ületembert tudunk átcsábítani. Ennek egyik oka, hogy ők is egyre inkább figyelnek az árra. Másrészt alapelvünk, hogy nagy, városközponthoz közeli repülőtereket veszünk igénybe, ami pénz- és időmegtakarítás szempontjából fontos tényező az üzleti szféra számára.

Ez a low cost szegmensen belül biztosít számunkra versenyelőnyt: az utasokban egyre inkább tudatosul, hogy nem csupán a meghirdetett jegyárat, hanem az egész utazás összköltségét kell figyelembe venni.


mfor.hu gyűjtés
A SkyEurope májusban jelen-tette be 32 Boeing gép beszer-zését. A Boeing és a GE Commercial Aviation Services (GECAS) társaságokkal aláírt megállapodás 16 darabos fix megrendelést tartalmaz a 2006-ban és 2007-ben szál-lítandó repülőgépekre, vala-mint 16 repülőgépre opciós jo-got, amelyek szállítása 2008-ban és 2009-ben történne.
A repülőgépek az amerikai gyártó 737-700 jelzésű mo-delljei, ezek a 100-150 utas szállítására alkalmas kisebb kategóriába tartoznak. A Boeing szerint a közép-európai térség társaságai elsősorban ezen gépek iránt érdeklődnek, a cég a következő 20 évben több mint 550 ilyen modell eladására számít a térségben. A SkyEurope a 16 gépért 880 millió dollárt fizet, azaz ha az opciós lehetőséggel is él, akkor mintegy 1,76 milliárdos üzlet elébe néz a Boieng.



- Az utóbbi időben egyre több elemzés lát napvilágot arról, hogy a diszkont légitársaságoknak csupán töredéke fog fennmaradni.

- Bizonyos fokú szelekció be fog következni. Erre már volt példa múlt évben Lengyelországban, ahol pénzhiány miatt az első lengyel low cost légitársaság dobta be a törülközőt. Közép-Európa azonban a világ második leggyorsabban növekvő légiipari piaca Kína után, így hatalmas lehetőségeket rejt magában.

- Min múlik az, hogy mely légitársaság képes élni ezzel a lehetőséggel, illetve mely bukik bele a harcba?

- Ez egyrészt attól függ, mennyire biztos pénzügyi háttérrel rendelkezik az adott cég, másrészt milyen színvonalú és árú terméket kínál a fogyasztóknak. Azok a fapadosok vannak a legnagyobb veszélyben, amelyek mögött kis tőke áll.

A SkyEurope-nak nincs félnivalója: tekintélyes befektetők állnak a hátunk mögött, akik már lerakták a jövőbeni növekedés alapjait. A közelmúltban rendeltünk 32 új Boeing gépet, ami jelzi, hogy a térségbeli piac első számú szereplői között kívánunk maradni.

Wéber Balázs Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!