- Átköltöznek a kettesről az egyes teminálra?
- Ez az egyik legvitatottabb pontja a tárgyalásoknak. A BA Rt. szeptemberben kívánja megnyitni az egyes terminált, tehát addig mindenképpen egyezségre fogunk jutni.
|
Egyébként a térségbeli repülőterek közül Varsóval volt a legtöbb problémánk: az ottani üzemeltető nem biztosított kiszámítható üzleti környezetet, ezért év elején úgy döntöttünk, hogy onnan a Krakkó-Budapest szakaszra helyezünk át kapacitást.
- Az utazók mely szegmensét célozzák meg elsősorban?- Három nagy csoportot különítünk el: a turistákat, az üzleti utasokat, illetve azokat az ügyfeleket, akik baráti-családi látogatásra ruccannak át egyik városból a másikba. Az üzleti szegmens egy speciális csoport, ezért őket extra szolgáltatásokkal célozzuk meg, a VIP-várótól kezdve a szobafoglaláson keresztül a "rent-a-car"-ig.
Összességében úgy alakítjuk kínálatunkat, hogy a fogyasztó minden olyan szükségletét általunk elégítse ki, amely az utazáshoz kapcsolódik.
- Az üzleti utasok eddig elsősorban a hagyományos légitársaságokat preferálták. Tapasztalnak-e változást ezen a téren?- Igen, egyre több ületembert tudunk átcsábítani. Ennek egyik oka, hogy ők is egyre inkább figyelnek az árra. Másrészt alapelvünk, hogy nagy, városközponthoz közeli repülőtereket veszünk igénybe, ami pénz- és időmegtakarítás szempontjából fontos tényező az üzleti szféra számára.
Ez a low cost szegmensen belül biztosít számunkra versenyelőnyt: az utasokban egyre inkább tudatosul, hogy nem csupán a meghirdetett jegyárat, hanem az egész utazás összköltségét kell figyelembe venni.
|
- Bizonyos fokú szelekció be fog következni. Erre már volt példa múlt évben Lengyelországban, ahol pénzhiány miatt az első lengyel low cost légitársaság dobta be a törülközőt. Közép-Európa azonban a világ második leggyorsabban növekvő légiipari piaca Kína után, így hatalmas lehetőségeket rejt magában.
- Min múlik az, hogy mely légitársaság képes élni ezzel a lehetőséggel, illetve mely bukik bele a harcba?- Ez egyrészt attól függ, mennyire biztos pénzügyi háttérrel rendelkezik az adott cég, másrészt milyen színvonalú és árú terméket kínál a fogyasztóknak. Azok a fapadosok vannak a legnagyobb veszélyben, amelyek mögött kis tőke áll.
A SkyEurope-nak nincs félnivalója: tekintélyes befektetők állnak a hátunk mögött, akik már lerakták a jövőbeni növekedés alapjait. A közelmúltban rendeltünk 32 új Boeing gépet, ami jelzi, hogy a térségbeli piac első számú szereplői között kívánunk maradni.
Wéber Balázs Menedzsment Fórum