3p

A magyar lakosság fele megelégszik azzal, ha 5-15 tévécsatornát foghat - tudható meg a Nemzeti Audiovizuális Média Stratégia (NAMS) egyik adatsorából, miközben a többség ennél több tévétársaság programjából választhat.

A hazai médiafogyasztók ötven százalékának elegendő 5-15 csatorna. Ennél kevesebbel a lakosság 7-8 százaléka érné be, és ugyanekkora körülbelül azok aránya is, akik 30-50 csatornával elégednének meg, elenyésző azok aránya, akik félszáznál is több tévéadó közül szeretnének válogatni.

Ugyanakkor tízből hárman nyilatkoztak úgy, hogy a ma tipikusnak mondható 15-30 csatorna nekik elég; egy másik adatsor ugyanis azt mutatja, hogy a hazai háztartások kétötödében ekkora kínálatból válogathatnak. Azok aránya, akik hatnál kevesebb csatornát kattogtathatnak végig nap mint nap, mintegy 27 százalék, míg 6-10 adóból a lakosság bő négy százaléka válogathat; ennél valamivel kevesebben rendelkeznek 11-15 csatornás kínálattal. Az adatsor szerint mintegy 17 százalék azok aránya, akik 31-35 tévécsatornát nézhetnek, míg durván minden tizenegyedik háztartásban ennél is bőségesebb a kínálat.

A TV2 adja a legkevesebb hazai tartalmat

Az NAMS-ből az is kiderült, hogy a három legnagyobb nézettségű televíziós csatorna közül tavaly is a TV2 sugározta a legkevesebb hazai tartalmat. A táblázat adatainak tanúsága szerint ebben nem állt be változás a négy évvel korábbi adatokhoz képest: a Magyar Televízió (MTV) akkor is, 2006-ban is 78 százalékkal állt az élen a hazai tartalmak tekintetében, az őt követő RTL Klub pedig 56-ról 55 százalékra "rontott"; ugyanakkor a TV2-nél voltaképpen nőtt az arány: a 2002-es 41-ről 45 százalékra.

Négy éve még éllovas volt a TV2 az európai gyártású műsorok terén a maga majdnem tíz százalékos (az MTV akkori eredményét egy, az RTL Klubét öt százalékkal felülmúló) eredményével, ma azonban az MTV az első e téren, több mint 15 százalékkal, míg - gyakorlatilag változatlan RTL-eredmény mellett - a TV2 a második, 11 százalékkal. A - jellemzően tengerentúli országokat rejtő - "egyéb ország kategóriában" az MTV 13-ról hét százalékra fogta vissza műsorszerkesztését, míg a TV2-nél 50-ról 45, az RTL-nél 39-ről 40 százalékra módosult ez a mutató.

A Nemzeti Audiovizuális Média Stratégia szerint a fiatalokhoz, a fiatal házaspárokhoz és a kisgyermekes családokhoz alig jutnak el a nekik szánt közszolgálati tartalmak. A hetven évnél idősebbek és az egyedülálló negyven fölöttiek kétszer annyit nézik a Duna vagy a Magyar Televízió valamelyik műsorát, mint az átlag, míg a már negyedik ikszbe lépett, gyermektelen párok esetében is 220 százalék ez az arány - tudható meg a tanulmány egyik adatsorából. Ugyanakkor a 30-34 évesek fele, a náluk öt évvel fiatalabb korcsoport tagjai pedig harmad akkora fogyasztói ezeknek a csatornáknak, mint az átlagnéző; az ennél fiatalabbak körében 20 százalék körül jár ez az arány - olvasható ki a NAMS egyik adatsorából.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!