A hazai médiafogyasztók ötven százalékának elegendő 5-15 csatorna. Ennél kevesebbel a lakosság 7-8 százaléka érné be, és ugyanekkora körülbelül azok aránya is, akik 30-50 csatornával elégednének meg, elenyésző azok aránya, akik félszáznál is több tévéadó közül szeretnének válogatni.
Ugyanakkor tízből hárman nyilatkoztak úgy, hogy a ma tipikusnak mondható 15-30 csatorna nekik elég; egy másik adatsor ugyanis azt mutatja, hogy a hazai háztartások kétötödében ekkora kínálatból válogathatnak. Azok aránya, akik hatnál kevesebb csatornát kattogtathatnak végig nap mint nap, mintegy 27 százalék, míg 6-10 adóból a lakosság bő négy százaléka válogathat; ennél valamivel kevesebben rendelkeznek 11-15 csatornás kínálattal. Az adatsor szerint mintegy 17 százalék azok aránya, akik 31-35 tévécsatornát nézhetnek, míg durván minden tizenegyedik háztartásban ennél is bőségesebb a kínálat.
A TV2 adja a legkevesebb hazai tartalmat
Az NAMS-ből az is kiderült, hogy a három legnagyobb nézettségű televíziós csatorna közül tavaly is a TV2 sugározta a legkevesebb hazai tartalmat. A táblázat adatainak tanúsága szerint ebben nem állt be változás a négy évvel korábbi adatokhoz képest: a Magyar Televízió (MTV) akkor is, 2006-ban is 78 százalékkal állt az élen a hazai tartalmak tekintetében, az őt követő RTL Klub pedig 56-ról 55 százalékra "rontott"; ugyanakkor a TV2-nél voltaképpen nőtt az arány: a 2002-es 41-ről 45 százalékra.
Négy éve még éllovas volt a TV2 az európai gyártású műsorok terén a maga majdnem tíz százalékos (az MTV akkori eredményét egy, az RTL Klubét öt százalékkal felülmúló) eredményével, ma azonban az MTV az első e téren, több mint 15 százalékkal, míg - gyakorlatilag változatlan RTL-eredmény mellett - a TV2 a második, 11 százalékkal. A - jellemzően tengerentúli országokat rejtő - "egyéb ország kategóriában" az MTV 13-ról hét százalékra fogta vissza műsorszerkesztését, míg a TV2-nél 50-ról 45, az RTL-nél 39-ről 40 százalékra módosult ez a mutató.
A Nemzeti Audiovizuális Média Stratégia szerint a fiatalokhoz, a fiatal házaspárokhoz és a kisgyermekes családokhoz alig jutnak el a nekik szánt közszolgálati tartalmak. A hetven évnél idősebbek és az egyedülálló negyven fölöttiek kétszer annyit nézik a Duna vagy a Magyar Televízió valamelyik műsorát, mint az átlag, míg a már negyedik ikszbe lépett, gyermektelen párok esetében is 220 százalék ez az arány - tudható meg a tanulmány egyik adatsorából. Ugyanakkor a 30-34 évesek fele, a náluk öt évvel fiatalabb korcsoport tagjai pedig harmad akkora fogyasztói ezeknek a csatornáknak, mint az átlagnéző; az ennél fiatalabbak körében 20 százalék körül jár ez az arány - olvasható ki a NAMS egyik adatsorából.