3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mi sem jelzi jobban az önmagukat vezető autók megjelenésének közelségét, mint hogy már közvélemény-kutatás is készült az elfogadottságukkal kapcsolatban.

Az amerikai vezetők közel harmada szívesen lemondana a vezetés élményéről, ha végre megjelennének a piacon az önmagukat vezető autók – derült ki abból az Egyesült Államokban készült felmérésből, amelyet az insurance.com készített 2000 ember megkérdezésével. Mivel hasonló kutatás korábban még nem készült, így arról nincsenek információk, hogy nő-e az ilyen autókba vetett bizalom, vagy az emberek jobban hisznek a saját tudásukban.

A vásárlással kapcsolatos kérdésre 22 százalékuk mondta, hogy szinte biztosan venne ilyen kocsit, 53 százalék megfontolnál, egynegyedük viszont teljesen elzárkózott egy önjáró autó vásárlásától – írja az Autonews.

Ezek a felmérések azért is nagyon fontosak, mert kutatások szerint ha „átadnánk a volánt” a kocsi vezérlésének, nagyságrendekkel csökkenne a balesetek száma, amelyeknek egyébként 95 százaléka emberi hiba miatt következik be. Ha az Amerikában futó autóknak csak 10 százaléka lenne "okos", akkor évi 211 ezer balesetet lehetne megelőzni, 1100 életet megmenteni, és közel 23 milliárd dolláros kártól mentesülne az ország gazdasága. Ugyanezek a számok 90 százalékos elterjedés mellett 4,2 millió baleset, 21 700 élet és 450 milliárd dollár lenne. 

Nem véletlen, hogy a felmérést pont egy biztosításokkal foglalkozó oldal készítette, hiszen – bár kissé morbidnak hangzik – a biztonságosabb közlekedés az ő piacukat is átalakítaná, hiszen lehet, hogy sokan spórolnának a gépjármű-biztosításokon. A megkérdezettek 38 százaléka nyilatkozott úgy, hogy komoly motiváló erő lenne az önmagát vezető autó vásárlásával kapcsolatban, ha a biztosítási díjak a töredékükre esnének vissza.

Nézze meg az önmagukat vezető kocsikat! Kattintásra galéria nyílik!

Ezzel szemben érdekes az a megállapítás, hogy a megkérdezettek 61 százaléka egyáltalán nem biztos abban, hogy ha kizárjuk az emberi tényezőt az autózásból, akkor biztonságosabb lesz a közlekedés, ugyanis számos olyan döntési helyzet adódhat, amit a számítógép agya nem biztos, hogy képes megoldani. Ennél is magasabb, 76 százalék azon emberek aránya, akik nem engednék, hogy gyereküket egy önjáró autó vigye iskolába felnőtt felügyelete nélkül.

Minden kétség és bizalmatlanság ellenére, abban szinte mindannyian egyetértettek, hogy az önjáró autóé a jövő és pár évtized múlva a vezetés egészen mást fog jelenteni, mint ma. Azt nehéz lenne tagadni, hogy már most is számítógépek garmadája vigyáz ránk az utakon, és nem kell sok, hogy ez átlépjen egy olyan szintre, ahol már nem feltétlenül a miénk az irányítás.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!