A kutatók adatai a fenti két italfajtával szemben a sörnél stagnálást mutatnak az idei első hét hónapja alaőján, a múlt évi hasonló időszakhoz képest. A GfK Piackutató Intézet megállapítása szerint az élelmiszerek közül megint az ásványvíz forgalma nő a legnagyobb mértékben.
A fellendülés oka a fogyasztói szokások változása mellett a hőmérsékleti rekordokat döntő meleg február és a nyár eleji kánikula. A legnagyobb mennyiséget a háztartások sorrendben ásványvízből, szénsavas üdítőitalból, sörből és gyümölcsléből fogyasztják. Ásványvízből január-júliusban a háztartások fogyasztásának növekedés üteme mennyiségben 22, értékben pedig 27 százalék a múlt évi hasonló időszakhoz képest.
A szomjoltó italok fogyasztása a háztartásokban együttesen meghaladta értékben a 90 milliárd forintot. Szénsavas üdítőitalból az idei növekedési ütem eddig 15, értékben pedig 16 százalékos. Sörből a növekedés üteme a háztartások fogyasztásában idén január-júliusban mennyiségben 1, értékben pedig 9 százalék. A gyümölcslé fogyasztásánál ebben az évben 3 százalék növekedést regisztráltak a háztartásokban, értékben pedig plusz 14 százalékot.
A szomjoltó italok fogyasztása a háztartásokban értékben idén valószínűleg meghaladja a 100 milliárd forintot. Értékben a háztartások fogyasztása a szomjoltó italok közül legnagyobb sörből, majd sorrendben a szénsavas üdítőital, gyümölcslé és ásványvíz következik.
Sőrre megy a legtöbb pénz
Fordulat történt a szomjoltó italok piacán. A tavalyi csökkenés után ugyanis újra növekszik a szénsavas üdítőitalok és a gyümölcslé fogyasztása - áll a GfK Piackutató Intézet friss elemzésében.