2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A spanyol CAF cég nyerte a hatodik alkalommal kiírt debreceni villamostendert - jelentette be Pajna Zoltán (Fidesz), Debrecen gazdasági ügyekért felelős alpolgármestere pénteken sajtótájékoztatón.

Közlése szerint hat gyártó tett ajánlatot a villamoskocsik legyártására, a közbeszerzési eljárás során technikai okokból négyet kizártak, a két érvényes pályázó - a spanyol CAF és az olasz AnsaldoBreda - közül az előbbi szerzett jogot a villamosok gyártására és leszállítására.

CAF villamos Sevilla-ban

Pajna Zoltán hozzátette: a győztes pályázónak 18 darab, alacsony padlómagasságú villamost kell leszállítania 2014 januárig.

Az alpolgármester közlése szerint a győztes pályázóval augusztus 16-án kötik meg a szerződést; ha a vesztes jogorvoslattal megtámadja a döntést, a szerződéskötés elhúzódhat szeptemberig.

A korábbi, érvénytelen ötödik közbeszerzési eljárás győztese a most a második helyre szorult olasz cég volt. Akkor - miután a második helyezett megtámadta a döntést -, új eljárásra kötelezte az önkormányzatot a Közbeszerzési Döntőbizottság - emlékeztetett Pajna Zoltán.

Elmondta azt is, hogy az eljárások során egyre kedvezőbb ajánlatokat kaptak anélkül, hogy engedményeket tettek volna a műszaki paraméterekből. A negyedik közbeszerzés nyertese - szintén a spanyol CAF - 44 millió euróért, az ötödik győztese - az olasz AnsaldoBreda - 41 millióért szállította volna a járműveket. A mostani győztes - ismét a spanyol CAF - pedig 37,9 millió euróért gyártja le a villamosokat.

Az ügy érdekessége, hogy az ötödik közbeszerzés érvénytelenítését bíróságon támadta meg a debreceni önkormányzat. Amennyiben az őszre várható bírósági ítélet a városnak adna igazat, akkor mégis az olasz cég gyárthatná le a villamosokat, igaz, a spanyol ajánlatnál 3 millió euróval drágábban, ami már nem érdeke Debrecennek - hangzott el.

Pajna Zoltán hozzátette: a teljes beruházás 85 százalékát európai uniós forrásból, valamivel több, mint 5 százalékát hazai társfinanszírozásból fedezik, a többi az önkormányzat önrésze.

A mintegy 7,6 kilométeres sínpálya építése már megkezdődött a cívis városban - tette hozzá.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!