2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Folytatódott a szupermarketek dinamikus növekedése az idén az első félévben annak ellenére, hogy a háztartások jóval kevesebbet vásároltak az elmúlt félévben, mint az előző időszakokban a GfK Hungária piackutató intézet felmérése szerint.

Annak ellenére, hogy a lakosság spórolt a megvásárolt élelmiszer és háztartási vegyi áru mennyiségén az elmúlt félévben, nem jellemző a termékszerkezet változása: nem nőtt drámaian az olcsóbb termékek iránti kereslet - derül ki a felmérésből.

A tavalyi évhez hasonlóan idén is a szupermarket terület növekedett leginkább, elsősorban az expanziónak köszönhetően. A vásárlások gyakorisága mintegy 7 százalékkal volt magasabb, mint 2008 első félévében, részben az új boltnyitásoknak, valamint a Plus diszkont lánc tagjainak Spar szupermarketekké történő átalakításának köszönhetően. Egy-egy vásárlás áltagos értéke azonban 2 százalékkal csökkent.

A diszkont üzletek forgalmát alapvetően befolyásolta az egyik kereskedelmi lánc megszűnése, és emiatt a más csatornákba irányuló vásárlóerő. Elsősorban a szupermarketek tudtak jelentős forgalmat elnyerni a diszkontoktól, de közel ugyanekkora értékben tudott a hipermarket csatorna is vásárlásokat elhódítani.

A magyar háztartások által megvásárolt napi fogyasztási cikkek nominálértéke 2009 első félévében 1 százalékkal volt alacsonyabb, mint az előző év első félévében. Figyelembe véve, hogy a KSH adatok alapján a 2009. január-június időszakra jelzett élelmiszer infláció 5,3 százalék volt, a napi fogyasztási cikkek kiskereskedelmének volumene relatíve nagyobb mértékben szűkült.

A második negyedév végének optimista hangulatát tükrözi a GfK Hungária Komplex Fogyasztói Bizalom indexe (FBI) is: júniusban a rövid és hosszú távú gazdasági várakozásokat mérő Fogyasztói Várakozások Indexe (FVI) 2006 óta soha nem látott magas szintet ért el.

A Vásárlási Hajlandóság Indexe (VHI) bár szintén javuló tendenciát mutat, reálisabb képet fest a lakosság valós fogyasztói magatartásáról. Az első negyedéves mélypont után (a mérés elindulása óta legalacsonyabb érték), a második negyedév eredménye 117 ponttal még mindig jóval elmarad az előző évek 130-140 pontos átlagától, de a márciusi 102 pontról 116,8 pontra emelkedett.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!