Az eddigi rendeléseket vizsgálva kiderül, hogy 37 légitársaság flottájába fogják rendszeresíteni a Dreamlinert, amelyekből 475 darabra érkezett igény. Ez bevételi oldalról az amerikai gyártó számára 70 milliárd dollárt jelent. A látványos siker mögött a gép ideális tulajdonságai mellett a konkurens Airbus típus, az A350-es csúfos kudarca áll, ebből a fajtából ugyanis az európai cég szinte alig tudott értékesíteni. A kudarcra ráadásul későn is reagáltak az Airbusnál, így a különböző tervezési hiányosságok miatt megbukott közepes méretű, hosszú távú utakra szánt modell utódjának megalkotása így 12 milliárd dollárjába kerül a cégnek. Az új A350-esek csak 2012-ben mutatkoznak be, addig pedig komoly konkurens nélkül hódíthat a Dreamliner.
A Boeing sikerei helyett mostanában inkább saját problémáival van elfoglalva az Airbus. A német francia többségi tulajdonban lévő társaság számára óriási pofont jelentett, hogy az amerikai konkurenssel szembeni harc egyik fő eszközének szánt óriásgép, az A380-as immár legalább egy évet fog késni az eredeti tervekhez képest.
Az európai szuperjumbó problémái miatt több légitársaság is visszamondta a megrendelését, míg más cégek esetében komoly árengedményre kényszerült az Airbus. A becslések szerint ezek következtében tízmilliárd eurós veszteséggel kell számolni a társaságnak, amelyre válaszul drasztikus költségcsökkentő programba kezdtek. Végleges megállapodás még nincs a szakszervezetekkel, de előreláthatólag 11 ezer munkahelyet számolnak fel, a leépítések Németország és Franciaország mellett az Egyesült Királyságot és Spanyolországot is érinti majd.