2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ugyan még egyetlen darabot sem adtak át a Dreamliner névvel illetett Boeing 787-esekből, a gép máris a társaság egyik legsikeresebb típusának tűnik. Az előrejelzések szerint idén forgalomba álló 787-esekre a legújabb előjegyzéseknek köszönhetően immár 475 megrendelés érkezett.

Jól indult a hét a Boeingnél, a társaság új üdvöskéjére, a Dreamlinerre több megrendelés is érkezett. Az amerikai Continental légitársaság öt darab, a kuvaiti lízingcég, az Alafco hat gépre tart igényt. A most bejelentett vásárlások értéke 2,2 milliárd dollár, miután egy-egy 787-es ára felszereltségtől függően 159-188 milliót kóstál.

Az eddigi rendeléseket vizsgálva kiderül, hogy 37 légitársaság flottájába fogják rendszeresíteni a Dreamlinert, amelyekből 475 darabra érkezett igény. Ez bevételi oldalról az amerikai gyártó számára 70 milliárd dollárt jelent. A látványos siker mögött a gép ideális tulajdonságai mellett a konkurens Airbus típus, az A350-es csúfos kudarca áll, ebből a fajtából ugyanis az európai cég szinte alig tudott értékesíteni. A kudarcra ráadásul későn is reagáltak az Airbusnál, így a különböző tervezési hiányosságok miatt megbukott közepes méretű, hosszú távú utakra szánt modell utódjának megalkotása így 12 milliárd dollárjába kerül a cégnek. Az új A350-esek csak 2012-ben mutatkoznak be, addig pedig komoly konkurens nélkül hódíthat a Dreamliner.

A Boeing sikerei helyett mostanában inkább saját problémáival van elfoglalva az Airbus. A német francia többségi tulajdonban lévő társaság számára óriási pofont jelentett, hogy az amerikai konkurenssel szembeni harc egyik fő eszközének szánt óriásgép, az A380-as immár legalább egy évet fog késni az eredeti tervekhez képest.

Az európai szuperjumbó problémái miatt több légitársaság is visszamondta a megrendelését, míg más cégek esetében komoly árengedményre kényszerült az Airbus. A becslések szerint ezek következtében tízmilliárd eurós veszteséggel kell számolni a társaságnak, amelyre válaszul drasztikus költségcsökkentő programba kezdtek. Végleges megállapodás még nincs a szakszervezetekkel, de előreláthatólag 11 ezer munkahelyet számolnak fel, a leépítések Németország és Franciaország mellett az Egyesült Királyságot és Spanyolországot is érinti majd.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!