A luxusipar jelenlegi fő piacain, a legfejlettebb országokban már megfigyelhető a trendváltás, a maguknak a luxust megengedők nem a Rolex órájukkal vagy a Rolls Royce autójukkal hencegnek, hanem olyasmivel például, hogy bejárták Bhutánt.
[ajanlo=65][igazitas=left/]Az igazi luxus már az önmegvalósítás - állítja a szerző, azaz el tudsz jutni oda, ahova csak kevesen vágyhatnak. Nem a luxus üdülőhelyekre, hanem oda mész, ahova te vágysz, és ott úgy töltöd az idődet, ahogyan legbensőbb éned diktálja. Ez bizony már ma sem feltétlenül a klasszikus luxusfogyasztást jelenti, a jövőben pedig még kevésbé fogja - véli a szakember.
Az áldozatos, vagy kevésbé áldozatos munkával igen jól kereső emberek már nem feltétlenül egy vagy több tárgy, illetve materiális javak formájában szeretnék megszerezni örömüket, hanem a más formában, - elsősorban idő híján - a rendesen nem megszerezhető életérzést keresik.
A hagyományos, főként ékszerekkel, öltözködési kellékekkel meghatározható luxusipar termékei iránt ott lehet dinamikusabb keresletre számítani, ahol most alakul a nagy jövedelműek kasztja, vagy ahol ez a kaszt tradicionálisan luxusárut fogyaszt, és a jövőben is hozzátartozik számukra az önmegvalósító életmódhoz. A luxusipar feltörekvő piaca lehet épp ezért Kína, Oroszország, de Brazília és India is. Ezekben az államokban a fogyasztói társadalom még újdonság. Itt a hirtelen jött nagy gazdagságot nyakló nélküli tárgyfogyasztásba vezeti le a tehetős többség.
A hagyományos luxusipar piaca a legfejlettebb országokban az ott hirtelen feltörekvők vastagodó rétege, ezek között sok a fiatal sportoló, az énekes. Ezek egyelőre még igen jól éltetik a hagyományos luxusipart, de idővel belőlük is, amikor már nem "főfoglalkozásuk" jelenti az önmegvalósítás primér módját, sokat utazó, kalandozó luxusfogyasztó lehet. Azzal, hogy egyes luxusmárkák új terepekre merészkednek - ilyen manapság a nagy divatdesignerek alapította szállodáké - , kockáztatnak is, mivel a luxust hagyományos módon értelmeztetik vásárlóikkal és nem az új trendit, az utazásos önmegvalósítási igényüket elégítik ki.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A luxusipar már nem panaszkodik
Tokió a luxus fővárosa
Újra fellángolt a státusszimbólum-láz
Szemléletet kell váltani a tartós sikerhez a luxusiparnak
A Financial Times brit üzleti lap szakírója szerint a hagyományos luxusiparnak elsősorban rövidtávon vannak jó kilátásai, de valószínűsíthető, hogy a luxus világa a tárgykultúrából egyre inkább az életmód-kultúrába tevődik át.