3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Miközben hivatalosan nyolcezres, a szakszervezetek szerint akár tízezres elbocsátás is lehet a nagy múltú autógyártó vállalatnál, a magyarországi egység feltehetőleg jelentős leépítés nélkül vészelheti át a következő időszakot.

Mintegy 11 milliárd eurós beruházást, ugyanakkor 20 százalékos kapacitáscsökkentést, ennek keretében pedig 8300 ember elbocsátását tervezi a General Motors az Opel szanálása érdekében. Az amerikai anyavállalat európai igazgatója keddi frankfurti rendkívüli sajtóértekezletén ismertette a szanálási tervet, amely magában foglalja azt is, hogy a General Motors 2,7 milliárd euró értékben állami segítséget vár az Opelt gyártó európai országoktól. A szóban forgó összeg több mint a felét, 1,5 milliárd eurót Németországtól remélik, és erre vonatkozóan hivatalos kérelmet nyújtottak be a német kormánynak.

Az új európai igazgató, Nick Reilly - saját megfogalmazása szerint - reális, felelősségteljes, ugyanakkor becsvágyó tervet terjesztett elő. Reilly egyszerre beszélt a talpra állást, az erősödést biztosítani hivatott, az eddigi hagyományokon, illetve technológiai tudáson alapuló megújulásról, ugyanakkor a költségmegtakarítás érdekében a kapacitások csökkentéséről is.

Az előbbit illetően az igazgató négy fő célkitűzést emelt ki: a minőség további javítását, a meglévő típusok korszerűsítését, az alternatív meghajtású gépkocsik - köztük az elektromos meghajtású Opel Ampera - kifejlesztését, valamint lehetőség szerint új piacok meghódítását. Ebből a célból - közölte - az elkövetkező négy éves időszakban mintegy 11 milliárd eurós beruházást terveznek.

Reilly közölte azt is, hogy az Opelt, illetve a Vauxhallt gyártó országoktól 2,7 milliárd eurós állami támogatással számolnak. Ennek oroszlánrészét Németország fizetné, az erre vonatkozó - már beterjesztett - hivatalos kérés 1,5 milliárd eurót foglal magában. Kiszivárgott értesülések szerint az állami támogatást német részről fele-fele arányban fizetné a szövetségi kormány, illetve a németországi Opel-üzemekkel rendelkező tartományok, Hessen, Észak-Rajna-Vesztfália, Rajna-Pfalz és Türingia.

Az érem másik oldalát viszont a tervezett kapacitáscsökkentés jelenti. A sajtóértekezleten a General Motors képviselői megerősítették, hogy Európa-szerte mintegy 8300 munkahely megszüntetését tervezik, ebből csaknem 4000 Németországot érinti. Ugyancsak megerősítették a belgiumi Antwerpenben lévő Opel-üzem bezárását, ugyanakkor Nick Reilly nem zárta ki, hogy a jövőben más átalakítások, illetve átszervezések is lesznek.

A szentgotthárdi gyárat valószínűleg nem érinti létszámleépítés, ilyen terv a General Motors által kiadott központi kommunikációban sem szerepel - mondta Légrádi Edit, a gyár szóvivője az MTI-nek. A gyártás az elmúlt időszakhoz hasonló ütemben és darabszámban zajlik a motor- és váltógyárakban - fűzte hozzá. A General Motors szentgotthárdi gyárában jelenleg csaknem 630-an dolgoznak, a munkaidőt egy évvel ezelőtt a gazdasági válság miatt heti négy napra csökkentették.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!