Eközben előreláthatólag január közepéig a MÁV nem számíthat új motorvonataira. Az állami vasút ugyanis több tucat vasúti kocsiját immár hónapok óta csak a szakhatóságok "kegyelméből" közlekedtetheti. A leromlott műszaki állapotú személykocsik forgalmi vizsgája azonban hamarosan lejár.
A Központi Közlekedési Felügyelet (KKF) azonban egyelőre nem adta ki a típusbizonyítványt és a forgalomba állításhoz szükséges dokumentumokat az állami vasút Bombardiertől vásárolt járműveire. A Népszabadság értesülései szerint a korszerű szerelvények sikeres vizsgáját részben a BKV-nál sok gondot okozó Siemens Combino villamosokéhoz hasonló diagnosztikai problémák akadályozzák. Ezek többnyire a Talent motorvonatok számítógépes rendszerének különféle hibaüzeneteiben jelentkeznek.
A hibák már eddig is keresztülhúzták a vasúttársaság számításait, mivel eredetileg áprilisban forgalomba állították volna első Talenteket. Október elején pedig már azzal is beérték volna, ha a decemberi menetrendváltáskor számíthatnak új járműveikre. Ehelyett néhány napja kénytelenek voltak újabb határidőt szabni a Bombardier vonatainak átvételére, írja a Népszabadság.
Szerelvény nélkül maradhat a MÁV
Elakadtak a hatósági vizsgán a MÁV tavasszal vásárolt motorvonatai. A Bombardier tíz járművére az utasoknak legalább január közepéig várniuk kell. A svájci Stadler első Flirt motorvonatai tegnap érkeztek hazánkba. Szolgálatba állításukig a vasútnak ki kell húznia meglévő járműveivel, számol be a Népszabadság.