Betiltott erotikus reklámok: tekintse meg galériánkat!
[ajanlo=1478][igazitas=right/]A nők köztéri plakátképei egyébként sokszor keltik azt az érzetet, hogy azok pusztán szexuális tárgyak, mivel úgy állítják be a női testet, hogy azzal adják el az árut. Gyakran az sem egyértelmű, milyen terméket hirdetnek, mivel nem az, hanem a női test van a középpontban. Jellemző, hogy a hölgyeket meztelenül vagy hiányos öltözetben fotózzák, valamint nem mutatják egész testüket, csak egy-egy testrészként utalnak rájuk.
Az Anyahajó Kulturális Egyesület által üzemeltetett Tűsarok internetes női magazin már többször felemelte hangját a nőket lealacsonyító szexista reklámok ellen és panaszt is tett a Magyar Reklámszövetségnél. Pál Kata, a Tűsarok felelős szerkesztője lapunknak elmondta: szerintük nagyon nagy probléma a nők természetellenes ábrázolása a reklámokban.
Hozzátette: a szexualitással sokszor a kreativitás hiányát szeretnék elkendőzni, ami egyértelműen a reklámkészítők és a megrendelők felelősségét mutatja. A magyar reklámok valószínűleg épp emiatt szerepelnek rosszul a nemzetközi szakmai szemléken.
[ajanlo=1493][igazitas=left/]Ráadásul Magyarországon még mindig a nők végzik a bevásárlások nagy részét, így ezekkel a hirdetésekkel széles körű potenciális fogyasztóréteget is veszítenek a gyártók. A Lidó kaszinó reklámjával kapcsolatban hozzátette: létezik egy vörös női szájat és egy "látens leszbikus" ikerpárt ábrázoló mutáció is hasonlóan megkérdőjelezhető feliratokkal, de ezekkel ebben az esetben nem foglalkozott senki.
[ajanlo=1479][igazitas=right/]A Gazdasági és Versenyhivatal (GVH) adatai alapján 2004-ben összesen 65 versenytanácsi határozat született reklámokkal és reklámozással kapcsolatban. A legjellemzőbb a fogyasztók tisztességtelen befolyásolása volt. Ebből 50 esetben avatkozott be a GVH (2003-ban például csak 37 esetben került erre sor). 47 ügyben állapítottak meg komolyabb jogsértést, és 33 esetben szabtak ki bírságot, összesen 321,45 millió forintot. Összehasonlításképp: a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) becslése szerint tavaly összesen 154,7 milliárd forintot költöttek hirdetésekre.
A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség tavalyelőtt 52 olyan határozatot hozott, amelyekben megállapította, hogy a hirdetések megsértették a reklámtörvényt. Az egyik ilyen országos plakátkampány esetében - amikor egy bulvárlapot népszerűsítettek egy hátulról lekapott meztelen, kissé előredőlő női hátsóval - 3 millió forint bírságot szabtak ki, az azt közzétevőket pedig egyenként 100 ezer forint bírsággal sújtotta a hatóság.
Körte Ildikó