3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A közúti járművek szennyezőgáz-kibocsátását tovább szigorító követelményeket az Európai Unióban már bevezették. Az EU-val összehangolt hazai szabályozás első ütemeként 2002. július 1-jétől új jármű csak úgy kaphat engedélyt a forgalomba helyezéshez, ha a szigorított előírásoknak megfelel.

A tachográfot forgalmazó, beépítésre és illesztésre felhatalmazott vállalkozások (mintegy 140 ilyen van) listája a megyei közlekedési felügyeleteknél megtekinthető, de azt a szaktárca hivatalos lapja, a Közlekedési és Vízügyi Értesítő 2002-ben közzétette.

A tachográfok beszerelését a gépkocsivezetők vezetési és pihenőidejének ellenőrzése érdekében rendelték el. Ez az EU-tagországokban hosszú ideje már közlekedésbiztonsági okokból kiemelten kezelt kérdés. Az idén a belföldi forgalomban a techográf használata még nem kötelező, azonban az EU-ba történő csatlakozás előkészületeit 2003-ra így e téren is biztosítja hazánk.

Új követelmény a 12 tonna feletti áruszállító gépkocsikon, a 10 tonna feletti autóbuszokon és a veszélyes árut szállító járműveken a sebességkorlátozó berendezés. Alkalmazását az 1988. január 1-je után forgalomba helyezett járművekre írja elő az év elején hatályba lépett rendelet. Az utólagos beszereltetésre azonban egy év áll rendelkezésre, vagyis 2003. január 1-fiétól már a forgalomban való részvétel feltétele lesz a sebességkorlátozó.

Mi indokolja a sebességkorlátozót, ha a KRESZ amúgy sem engedné meg a gyorsabban közlekedést? tehetnénk fel a kérdést. A rendeleti szabályozás alá vont kör meghatározásából jól látszik, hogy azokról a nehézjárművekről van itt szó, amelyeknek a megfelelő dinamikájú közlekedéshez a nagy motorteljesítmény feltétlenül szükséges, ugyanakkor a szállított személyek vagy áru biztonságához fokozott érdek fűződik. Ezeknél a járműveknél a sebességkorlátozás jogi eszközét kell kiegészíteni olyan műszaki eszközzel, amely a nagy sebesség elérését fizikailag korlátozza.

A hazai szabályozás a követelmények szigorúsága tekintetében tehát felzárkózott az EU-hoz. A technikai fejlődést követve hazánk is - a már ma is részvételünkkel működő járműgyártók elé állít fokozódó követelményeket. A hazai autós vagy éppen hivatásos jármű-üzemeltető tehát - ha ez év végéig teljesíti a csatlakozás előkészületéhez tartozóan kihirdetett műszaki-biztonsági követelményeket - "már csak" a megfelelő szintű karbantartásról kell hogy gondoskodjon az üzembiztonság és környezetvédelem érdekében.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!