A BAE Systems, Európa legnagyobb hadiipari vállalata április 7-én, az LSE-n közzétett rövidke nyilatkozatban jelentette be hivatalosan, hogy tárgyal az EADS-szel a nála lévő 20 százaléknyi Airbus-részesedés eladásáról. A közlemény után azonnal találgatások indultak meg annak a csaknem 150 ezer brit munkahelynek a jövőjéről, amelyek közvetlenül vagy közvetve az Airbustól függnek.
Nem a BAE-től függnek a brit állások
A Financial Times az áprilisi BAE-bejelentés után mindazonáltal azt írta: a nagy-britanniai Airbus-állások sorsa már az elmúlt években sem annyira a BAE részesedésétől, mint inkább a brit kormány által visszatérítendő segély formájában az Airbusnak nyújtott több százmillió fonttól függött. Az üzleti napilap szerint London 380 millió fonttal (140 milliárd forint) is támogathatja az Airbus által tervezett, A350 típusjelű, nagy hatótávolságú, középkategóriás utasszállító kifejlesztését; a gépet az európai repülőgépgyártó a fő amerikai rivális, a Boeing ugyancsak fejlesztés alatt álló 787-es Dreamlinerével akarja versenybe állítani.
