4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Néhány hónapon belül megkezdődik az M0 útgyűrű déli szektor harmadik szakaszának bővítése is, az erről szóló szerződést ma írták alá. A győztes konzorcium 35 milliárd forintért vállalta a munkát – a 6,5 milliárddal olcsóbb vetélytársat furcsa körülmények között kizárták. A déli szektorban 2012 nyarára fejeződnek be a munkálatok, azonban még így is csak "háromnegyed gyűrű" lesz a főváros körül. Mfor.hu háttér.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) ma reggel aláírta a kivitelezői szerződést az M0 déli ág II. Konzorciummal az M0 útgyűrű déli szektor M6 autópálya és 51-es főút közötti szakaszának bővítéséről.

35 milliárdos üzlet

A győztes konzorciumot az  A-HÍD Építő Zrt.,  a Közgép Zrt., a Colas Hungária Kft., valamint az osztrák Strabag két magyarországi leányvállalata, a Strabag-MML Kft. és a Magyar Aszfalt Kft. alkotja - a cégek nettó 34 milliárd 870 millió forintért végzik el a munkát.

A beruházás keretében a már most meglévő kétszer kétsávos autóutat kétszer három forgalmi-, plusz leállósávos autópályává bővítik - az új sávot 26 centiméter vastagságú beton burkolat borítja majd. Emellett 11 műtárgyat is építenek - köztük két folyami nagyhidat, a Hárosi Duna-hidat és a Soroksári Dunaág-hidat -, valamint megvalósul az M0 déli szektor és Budapest XXII. kerület közúti kapcsolatának Növény utcai külön szintű csomópontja is.

A környezet védelme érdekében 6,8 hektár erdőt telepítenek, és 1300 méter hosszan zajvédő falat húznak fel. A  forgalmat a bővítés ideje alatt is fenntartják, forgalom-korlátozásokra azonban számítani kell.

A munkálatok várhatóan három hónapon belül elkezdődnek, a tervezett befejezési határidő 2012. június 30., mondta el a szerződéskötés alkalmából tartott sajtótájékoztatón csütörtökön Fazakas Orsolya. A NIF Zrt. kommunikációs igazgatója szerint az új sávokat az ezt követő 4-6 héten belül vehetik majd birtokba az autósok.

Két szakaszon már dolgoznak

A déli gyűrű további két szakaszára kiírt tenderek már idén tavasszal, illetve nyáron lezárultak. Az 51-es főút és az M6 autópálya közötti 6,3 kilométer hosszú szakaszt az EMWL Autópálya Konzorcium - vezető tag: Euroaszfalt Kft., további tagok: MAHÍD 2000 Zrt., W-MIX Kft., Lavinamix Kft – végzi 9,7 milliárd forintért, a tervezett befejezési határidő 2010 vége. Az   M1-M6 autópálya közötti 6,6 kilométeres szakaszra kiírt tender nyertese a Colas-Hungária Építőipari Kft. lett nettó 10,9 milliárd forintos ajánlati árral - itt 2011 harmadik negyedévében várható a lezárás. A munkálatok mindkét esetben elkezdődtek.

Összességében az M1-es autópályától az M5-ösig tartó, 29,5 kilométer hosszú M0 déli szektor bővítése, valamint egy új útszakasz építése összesen 111,3 milliárd forintba kerül. Ennek 85 százalékát finanszírozza az EU, a többit a magyar költségvetés állja, tette hozzá Fazakas Orsolya.

Az M0 útgyűrű déli szektor befejezésével azonban még mindig csupán "háromnegyed gyűrű" lesz Budapest körül - az észak-nyugati rész egyelőre előkészítés alatt van, jegyezte meg a sajtótájékoztatón Galuska János beruházási igazgató.

Kigolyózták az olcsóbbat

Ami a most lezárult tendert illeti, azon eredetileg az M0 déli ág II. Konzorciumnál 6,5 milliárd forinttal kedvezőbb ajánlatot benyújtó Porr Építési Kft.-t hirdették ki győztesnek. Az általuk vállalt 27,3 milliárd forintos ár tartható lett volna – pályázatukat azonban furcsa indokokra hivatkozva érvénytelenítették.

Az mfor.hu azon kérdésére, hogy nem érzi-e a NIF Zrt. a közérdekkel ellentétesnek, hogy a legdrágább ajánlatot tévő pályázó lett a befutó, Fazakas Orsolya kommunikációs igazgató korábban annyit közölt, hogy a közbeszerzési törvény előírásai szerint, jogszerűen jártak el.

Az M0 déli ág II. Konzorciumot nagyrészt azok a cégek (A-HÍD Építő Zrt., Közgép Zrt., Strabag) alkotják, amelyek a Margit-híd felújítására kiírt tenderen is diadalmaskodtak. Az MH 2009 konzorcium bruttó 26 milliárd forintért végzi el a munkálatokat – 2008 májusában a fővárosi önkormányzat cége csupán 13 milliárd forintra becsülte a felújítás összköltségét.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!