Fontos azonban egy alapvető különbséggel tisztában lenni! Sokan már a ma használt tachográfokat is digitálisnak hívják, ezeknek azonban valójában csak a kijelzője folyadékkristályos, az adatokat továbbra is a hagyományos papírkorongra rögzítik. S bár az EU szakbizottság által jóváhagyott "igazi" digitális - a papírkorong helyett akár egy hónapnyi adatot megőrző chip kártyát használó - tachográf továbbra sincs, a készülékek fejlesztése nem állt meg.
Ezzel a technológiával sokkal jobban ellenőrizhető lesz az előírások betartása, s a digitális technológia jegyében megvalósítható lesz például a WAP kommunikáció a közúti ellenőrzést végző hatóság, valamint a központ között, így azt is megállapíthatják, hogy mikor ellenőrizték korábban a kérdéses kártyát.
A rendszer körülbelül akkora előrelépés lesz, mint a csekken történő pénzátutalást felváltó bankkártya. Miközben a digitális menetírók ügyében illetékes EU bizottság múlt év végi amszterdami ülésén a digitális tachográfok bevezetésének 2004. augusztus 5-i hivatalos időpontját tekinti továbbra is érvényesnek - azaz újabb halasztáshoz nem járultak hozzá -, mégis kérdésesnek tűnik a bevezetés tényleges megkezdésének időpontja, jóváhagyott készülékek) híján. Így a régebbi készülékeket még jó ideig nem kell temetni, viszont a vezetési- és pihenőidők változására, az adatok archiválására már időben fel kell készülni.
Forrás: SCM
Kapcsolódó anyagok
Szigorodnak a követelmények az EU-szabályozás jegyében
Milyen változásokat generál az EU csatlakozás a közlekedési ágazatban
Tachográfok és rendeletek
Ma már bizonyos járművekben kötelező a tachogáfok és sebességkorlátozók használata. A folyamat azonban nem fejeződött be, rendeletek születnek, változások lépnek életbe.