A hallotaxi.hu taxis szakportálra érkezett olvasói panaszlevél arról számolt be, hogy egy zónás sofőr kiszállíttatott egy magyar családot, mivel nem tudott vele megegyezni az elméletileg fix fuvardíj nagyságát illetően.
Kihajigált bőröndökAz utasok Nagykovácsiba szerettek volna eljutni, igényüket közölték a diszpécserrel, ám az - tévedésből - egy belvárosi, 3600 forintos árról szóló vouchert állított ki számukra. Amikor a 25 perces várakozás után megérkező taxi sofőrje észrevette a tévedést, előbb hibázó kollégájával kezdett el ordítozni, majd közölte a várakozókkal, hogy csak 8 ezer forintért hajlandó elvinni őket.

Mivel a családfő ezt az árat nem volt hajlandó elfogadni, a sofőr - a panaszt tevő beszámolója szerint - kiabálástól kísérve "kihajigálta bőröndjeiket, majd kiszállította feleségét a hátsó ülésről, két kisgyerekével együtt." A férfi hiába követelte a panaszkönyvet, azt a diszpécsertől sem kapott. A helyzetet végül egy másik, "talpig úriember" zónás taxis oldotta meg, "aki - felismerve a cégére nézve is kellemetlen szituációt - azonnal bezsuppolta kocsijába a csomagokat," áll a panaszos levelében.
A Zóna Service ZRt. az ügyre ragálva közleményben tudatta: "Az augusztus 25-én 12 óra 20 perckor érkezett utaspanaszt kivizsgáltuk, azt megalapozottnak találtuk, és 14 óra 30 perckor felbontottuk az érintett alvállalkozó szerződését." Az indoklás szerint a taxis súlyosan megsértette a vele kötött megállapodást azáltal, hogy a társaság számára elfogadhatatlan magatartást tanúsított. A cég egyúttal elismerte, hogy a sofőr kipakolta a már kocsiban lévő bőröndöket és megtagadta a fuvar teljesítését.
A társaság emellett egy másik alvállalkozója szerződését is felmondta. Ő azért mondott vissza egy fuvart, mert úgymond túlsúlyosnak minősítette utasa bőröndjeit. Kommünikéjükben azonban hozzáteszik: számos olyan bejelentés is érkezett hozzájuk, amelyek "alapos vizsgálatot követően megalapozatlannak bizonyultak."
Önkényes áremelésMint arról
korábban beszámoltunk, a ferihegyi drosztokat korábban uraló Tourist Taxihoz köthető társaság már kezdéskor a támadások össztűzébe került: a tenderen vesztes konkurencia szerint ugyanis ilyen áron nem lehet nyereségesen fuvarozni, legalábbis tisztességes szolgáltatás mellett. A Magyar Hírlap például külön cikkben foglalkozott egy túlszámlázásos esettel, amely során újságírójukat a Zóna Taxi sofőrje a hivatalos 3600 forintos tarifa helyett 6 ezer forintért akarta elvinni a Pólus Center közelébe.
Az önkényes drágítást a taxis azzal indokolta, hogy a hivatalos ár túlságosan alacsony: abból neki - a Zónának és a Budapest Airportnak járó díj levonása után - csak annyi maradna, amennyi maximum a benzinre lenne elég. Végül a napilap szerint némi alkudozás után ötezer forintért vállalta a fuvart.
Szigort ígérnekAz esetleges túlszámlázásokkal kapcsolatban Veres István korábban az mfor.hu-nak úgy nyilatkozott: minden egyes hiba után kötbér van, ezért aki megsérti a szerződést, annak azonnal felmondanak. Szankció azonban csak azokban az esetekben képzelhető el, ahol az utas pontos adatokkal (rendszám, időpont) tud szolgálni.
W. B. Menedzsment Fórum