A részvételi jelentkezéseket a kiírás megjelenést követő 26. napon, közjegyző jelenlétében bontották fel az NA Rt. székházában. A jelentkező cégek, illetve a konzorciumok nevét, az érdekeltek kérésére nem közli a kiíró. Az M7-es Balatonszárszó-Ordacsehi közötti szakaszára három, az M7-es Becsehely-Letenye és M70-es Letenye-Tornyiszentmiklós közötti szakaszára négy, az M3-as Polgár-Görbeháza közötti szakaszára pedig öt részvételi jelentkezés érkezett.
A "Széchenyi Plusz" által támogatott, kiemelt közútfejlesztési beruházások, mérnöki felügyeletére kiírt tárgyalásos eljárásra kilenc pályázat érkezett. Az NA Rt. a pályázati felhívásban foglaltaknak megfelelően jövő hétfőn jelöli ki a tárgyalásra meghívottak körét. Az NA Rt. három önálló eljárást írt ki. Egyet az M7-es autópálya közötti 19,65 kilométeres szakaszára, a másodikat az M3-as Polgár-Görbeháza közötti 12,7 kilométeres szelvényére. A harmadik tender két szakaszt foglal magába. Az első az M7-es autópálya Becsehely-Letenye közötti 8,76 kilométeres, valamint az M70-es autóút Letenye-Tornyiszentmiklós közötti 18,6 kilométeres útszelvényét. A munkák várható kezdete 2002. március 1., míg a teljesítés határideje 2004. június 30., kivétel Balatonszárszó-Ordacsehi közötti szakasza, ahol 2005. június 30.
Az alkalmassági feltételek között szerepel, hogy az elmúlt 3 év átlagában a pályázók árbevétele az első tendernél évenként meghaladja a 10 milliárd forintot, a másodiknál a 8, míg a harmadiknál a 12 milliárd forintot, és saját tőkéje 2001-ben az 500, a 200 illetve a 300 millió forintot. Olyan jelentkezők ajánlatát fogadják el, amelyek 1997-2001. között részt vettek minimum 10 kilométer hosszú 2-szer 2 sávos és a forgalomnak átadott új építésű út építésében, ahol alvállalkozóként legalább 10 százalékban szerepet vállaltak. Ezenkívül a pályázóknak rendelkezniük kell napi 20 ezer köbméter földmunka, napi 2 ezer tonna aszfaltburkolat építéséhez valamint 500 köbméter/nap beton-előállításához és bedolgozásához szükséges saját gépi kapacitással.
Ezekre a szakaszokra korábban közbeszerzés nélküli zárt meghívásos tendert tett közzé a cég, de eredményt végül is nem hirdetett. A Magyarországon bejegyzett útépítő cégek közül e feltételeknek négy cég felel meg: az osztrák tulajdonú Strabag Kft., két francia érdekeltségű társaság, az Egút Rt., és a Hídépítő Rt., valamint az autópálya-építésben az elmúlt 2 évben a Vegyépszer Rt. konzorciumi társaként résztvevő Betonút Rt. A Vegyépszer Rt. mivel csak 2002. novemberben adja át az M3-as autópálya Füzesabony-Polgár közti szakaszát, így nem tudja teljesíteni azt a feltételt, hogy 2001. végéig kivitelezett volna, vagy részt vett volna új autópályaszakasz építésében, ezért nem is adott be pályázatot.
Tenderbontás a négy autópálya-szakasznál
A Nemzeti Autópálya Rt-ben hétfőn felbontották a négy autópálya-szakasz megépítésére, és a Széchenyi Plusz-által támogatott kiemelt közútfejlesztési beruházásokra augusztus 28-án kiírt, négy nyílt közbeszerzési eljárás előminősítéses szakaszának tendereit - közölte Nyíri János, a társaság főmunkatársa.