3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Nemzeti Autópálya Rt-ben hétfőn felbontották a négy autópálya-szakasz megépítésére, és a Széchenyi Plusz-által támogatott kiemelt közútfejlesztési beruházásokra augusztus 28-án kiírt, négy nyílt közbeszerzési eljárás előminősítéses szakaszának tendereit - közölte Nyíri János, a társaság főmunkatársa.

A részvételi jelentkezéseket a kiírás megjelenést követő 26. napon, közjegyző jelenlétében bontották fel az NA Rt. székházában. A jelentkező cégek, illetve a konzorciumok nevét, az érdekeltek kérésére nem közli a kiíró. Az M7-es Balatonszárszó-Ordacsehi közötti szakaszára három, az M7-es Becsehely-Letenye és M70-es Letenye-Tornyiszentmiklós közötti szakaszára négy, az M3-as Polgár-Görbeháza közötti szakaszára pedig öt részvételi jelentkezés érkezett.

A "Széchenyi Plusz" által támogatott, kiemelt közútfejlesztési beruházások, mérnöki felügyeletére kiírt tárgyalásos eljárásra kilenc pályázat érkezett. Az NA Rt. a pályázati felhívásban foglaltaknak megfelelően jövő hétfőn jelöli ki a tárgyalásra meghívottak körét. Az NA Rt. három önálló eljárást írt ki. Egyet az M7-es autópálya közötti 19,65 kilométeres szakaszára, a másodikat az M3-as Polgár-Görbeháza közötti 12,7 kilométeres szelvényére. A harmadik tender két szakaszt foglal magába. Az első az M7-es autópálya Becsehely-Letenye közötti 8,76 kilométeres, valamint az M70-es autóút Letenye-Tornyiszentmiklós közötti 18,6 kilométeres útszelvényét. A munkák várható kezdete 2002. március 1., míg a teljesítés határideje 2004. június 30., kivétel Balatonszárszó-Ordacsehi közötti szakasza, ahol 2005. június 30.

Az alkalmassági feltételek között szerepel, hogy az elmúlt 3 év átlagában a pályázók árbevétele az első tendernél évenként meghaladja a 10 milliárd forintot, a másodiknál a 8, míg a harmadiknál a 12 milliárd forintot, és saját tőkéje 2001-ben az 500, a 200 illetve a 300 millió forintot. Olyan jelentkezők ajánlatát fogadják el, amelyek 1997-2001. között részt vettek minimum 10 kilométer hosszú 2-szer 2 sávos és a forgalomnak átadott új építésű út építésében, ahol alvállalkozóként legalább 10 százalékban szerepet vállaltak. Ezenkívül a pályázóknak rendelkezniük kell napi 20 ezer köbméter földmunka, napi 2 ezer tonna aszfaltburkolat építéséhez valamint 500 köbméter/nap beton-előállításához és bedolgozásához szükséges saját gépi kapacitással.

Ezekre a szakaszokra korábban közbeszerzés nélküli zárt meghívásos tendert tett közzé a cég, de eredményt végül is nem hirdetett. A Magyarországon bejegyzett útépítő cégek közül e feltételeknek négy cég felel meg: az osztrák tulajdonú Strabag Kft., két francia érdekeltségű társaság, az Egút Rt., és a Hídépítő Rt., valamint az autópálya-építésben az elmúlt 2 évben a Vegyépszer Rt. konzorciumi társaként résztvevő Betonút Rt. A Vegyépszer Rt. mivel csak 2002. novemberben adja át az M3-as autópálya Füzesabony-Polgár közti szakaszát, így nem tudja teljesíteni azt a feltételt, hogy 2001. végéig kivitelezett volna, vagy részt vett volna új autópályaszakasz építésében, ezért nem is adott be pályázatot.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!