3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Miközben tízből hét tévénéző vélte úgy, hogy találkozott termékelhelyezéssel az általa nézet műsorokban, az ilyen típusú hirdetés kevésbé zavarta őket, mint a hagyományos szpotok. Az immár itthon is engedélyezett módszer kapcsán emberek ráadásul viszonylag jól fel tudták idézni a műsorokat, és az azokban szerepelt márkákat, derül ki az Ipsos most közzétett kutatásából.

2011. január 1-jén a magyar médiában is megnyílt a lehetőség a termékelhelyezések alkalmazására a saját gyártású műsorokban. A termékelhelyezések a csökkenő tendenciát mutató reklámspot-bevételek mellett új és releváns forrást jelenthetnek a televízió-csatornák és a rádiók számára. Az Ipsos közelmúltban végzett kutatásának eredményei azt mutatják, hogy a tévénézők hamar felfigyeltek erre a reklámeszközre: 70 százalékuk vélte úgy, hogy látott már olyan magyar gyártású tévéműsort, amelyben találkozott termékelhelyezéssel. Az átlagnál nagyobb mértékben emlékeztek a termékelhelyezésre az intenzív tévénézők és a 18-29 éves korosztály. A megkérdezettek szerint az észlelt termékmegjelenés a műsor élvezetére, a műsor menetére nem volt negatív hatással, a TV nézők túlnyomó többségét nem zavarta.

Azt gondolhatnánk, ha ennyire nem zavarta a nézőket a termékelhelyezés, akkor az "érintetlenül" is hagyta őket, ami nyilván nem célja a reklámozónak. Hogy ez nem így van, bizonyítja, hogy az észlelők kétharmada arra is vissza tudott emlékezni, milyen műsorban látta a termékelhelyezést, ezek kétharmada pedig még a termékelhelyezéssel reklámozott márkát is fel tudta idézni.

Ami a termékelhelyezéssel kapcsolatban eddig kialakult attitűdöket illeti, a TV nézők túlnyomó többsége (77%) nem bánja, ha egy TV műsorban márkákat ismer fel. Ami jó hír lehet a hirdetőknek: az átlagnál is nyitottabbak ebben a tekintetben a fiatalok - a 18-29 évesek, illetve akik még tanuló éveiket töltik. Hasonlóan nagy arányban vélekednek így az emberek a termékelhelyezés koncepciójáról is: általánosságban nincs ellenükre abban az esetben, ha a megjelenített termék illik a műsorhoz.

A tévénézők 2/3-a a termékelhelyezésben rejlő gazdasági érdeket sem tartja elfogadhatatlannak. Az átlagnál kevésbé zavarja a 30-39 éveseket, hogy a műsorkészítők a termék-elhelyezésből profitálhatnak. Ha a hagyományos reklám és a műsorban történő termékmegjelenés közül kellene választani, akkor a többség a termékelhelyezést nézné szívesebben. A tévézők többsége úgy véli, hogy a korábbi gyakorlattal ellentétben - amikor mulatságos saját márkákat találtak ki a szerkesztők - szívesebben látnának létező márkákat a műsorokban, mivel ezek megjelenése szerintük valóságossá, "életszagúbbá" teszi a műsort.

Nincs mitől tartania a reklámozónak a termékelhelyezéssel kapcsolatban, mert az „ellenpróba" is sikeres volt: nem azonosítható markáns negatív attitűd ezzel a műfajjal összefüggésben.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!