Ahogy a Menedzsment Fórum már korábban megírta, a Tesco mintegy 436 millió dollárt szán Egyesült Államokbeli üzleteire. Egyes elemzők túl kockázatosnak tartják a kiskereskedelmi lánc lépését, ugyanis több brit vállalat vérzett már el az USA-ban.
Mindezek ellenére a társaság teljes mértékben biztos a sikerben. "Időt és erőforrásokat nem kímélve kifejlesztettünk egy új bolttípust. Biztos vagyok benne, hogy ez nagyon népszerű lesz az amerikaiak körében" - közölte a cég vezérigazgatója.
A lánc ma már több mint 600 boltot üzemeltet az Egyesült Királyságon kívül, 12 országban. Ezek összesen nagyobb alapterülettel rendelkeznek, mint a brit boltok és eladásaik összességében több mint 20 százalékkal nőttek.
Az utóbbi másfél évben a társaság igencsak beletaposott a gázba, betört ugyanis a kínai piacra, Thaiföldön és Japánban is terjeszkedett, s tovább erősítette már amúgy is szilárd közép-európai jelenlétét. Ebben a hónapban Csehországban például 27 üzletet vásárolt a cég, s döntött arról, hogy hazánkban megvenné a Domus boltjait. Magyarországon két hete nyitotta meg kapuit az ötvenhetedik Tesco áruház. Az őrült tempójú terjeszkedés azonban lehet, hogy csak a jéghegy csúcsa, hiszen a vállalat külföldi boltjai hajtják az egész lánc növekedését - írja a BBC News.
Mindezzel azt akarta bizonyítani a cég, hogy valódi internacionális kereskedő, és képes hazáján kívül is jó eredményeket elérni. Nem mindenki nézi azonban jó szemmel a terjeszkedést, egyes kritikusok szerint az öt országban piacvezető és máshol is komoly tényezőnek számító cég kezében túl erős gazdasági hatalom összpontosul. E támadásokra a társaság Nagy-Britannián kívüli működéséért felelős igazgatója azzal reagált, hogy a vállalat minden piacán hozzájárul valamivel a jólét növekedéséhez. E tényezők közé tartozik elsősorban a rengeteg munkahely teremtése és az árak alacsonyan tartása.