A hipermarket-óriás mintegy 260 millió dollárt fizetett, hogy betörhessen a sokaknak bevehetetlen kínai piacra, írja a Financial Times. Ennyibe került a legnagyobb helyi lánc, a Hymall részvényeinek ötven százaléka. A vállalat 2004-es jelenléte óta a már jól megszokott Hymall névvel csalogatta a vásárlókat, s ez az első eset, hogy a Tesco brand is ott díszeleg majd a csomagolásokon.
A Tesco gazdaságos dömpinget papírzsebkendőkkel, tusfürdőkkel, kekszekkel és tésztával kezdi a vállalat, de a jövőben a félkész ételeket is meg kívánja ismertetni a keleti fogyasztókkal. A Tesco helyi vezetője, Ken Towle derűlátó az előre csomagolt élelmiszerek árusításával kapcsolatban. Nem osztja a nézetet a rivális Carrefour elnöke, aki szerint elenyésző a kereslet e termékekre. "A tipikus kínai család friss élelmiszert vásárol a helyi kisboltban vagy elmegy egy étterembe, mivel az éttermi koszt is nagyon olcsó."