5p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Várhatóan csökken majd a vállalatok reklámöltése, ugyanakkor a mostani helyzetben ismét virágkorát élheti a televízió, mivel az embereknek egyre kevesebb pénzük lesz szórakozásra – hangzott el a Deloitte keddi sajtóbeszélgetésén. Mfor.hu tudósítás.

A gazdasági helyzet új trendeket hoz idén (Mfor-montázs)

A tévézésre fordított időt növelheti, hogy egyre több tematikus csatorna jelenik meg, a digitális platform terjedésével a csatornaszám jelentősen nőhet - mondta el Kígyós Zsuzsa, a Deloitte pénzügyi tanácsadás üzletágának igazgatója. Ugyanakkor a tévéknek valamilyen módon mérniük kell a reklámok hatékonyságát, azt, hogy hányan vásárolnak egy-egy reklám hatására – tette hozzá. A szakemberek szerint a hazai piacon is hasonló tendenciák érvényesülnek majd, várhatóan 2009-ben megáll majd a tévézésre fordított idő csökkenése.

Az online reklámpiac jól jöhet ki a válságból, ugyan a cégek csökkenthetik reklámköltésüket, ám egyre hatékonyabb reklámozási formákat keresnek – közölte Guhala Péter, a Deloitte vezetési tanácsadás üzletágának vezetője. Az már régóta köztudott, hogy a reklámozási formák közül az online reklám a leghatékonyabb, mivel sokkal célzottabban lehet elérni vele a fogyasztókat, mint például a televíziós reklámokkal.

Az óriásrendezvényekkel, fesztiválokkal kapcsolatban a szakemberek úgy vélik, hogy a csökkenő szórakozásra fordítható költségek miatt az emberek sokkal jobban fognak válogatni, nehezebb lesz talpon maradni. Magyar viszonylatban a Sziget akkor tarthatja meg szerepét, ha tudja tartani a jelenlegi színvonalat programban és szervezésben – vélekedett Kígyós Zsuzsa.

Okostelefonok: a válság vesztesei?

2009-ben várhatóan lelassul majd a mobilpiac növekedése, de az úgynevezett okostelefonok piacán 20 százalékos növekedést várunk még így is – vázolta Bodor Kornél, a Deloitte iparági csoportjának vezetője. Ezek a komplex telefonok a szakember szerint jövedelmezők a gyártók számára, az ezen a területen elkönyvelhető növekedéssel könnyen kompenzálhatják a más területeken elszenvedett veszteséget. Világviszonylatban jelenleg a telefonos adatforgalom mintegy 25 százalékát bonyolítják az ilyen típusú készülékekkel – hangzott el a sajtóbeszélgetésen.

Ugyanakkor idén könnyen bajba kerülhetnek az okostelefonok gyártói a nemzetközi piacon. Az utóbbi években ugyanis dollártízmilliárdokat költöttek támogatásokra az államok, ez az összeg várhatóan csökkenni fog most.

A hazai helyzettel kapcsolatban Bodor Kornél elmondta: elsősorban a céges használat területén nőtt az okostelefonok részaránya az utóbbi időszakban. A mobiltelefonpiacon a válság idején fontos lehet a szolgáltatások és a termékek csomagban történő értékesítése, akár több gyártó és szolgáltató összefogása sem elképzelhetetlen a hatékonyabb, olcsóbb értékesítésért – világít rá a Deloitte felmérése.

Átrendeződhet a mobilpiac

A végződtetési díjak fokozatos csökkentése komoly érvágás a szolgáltatóknak, mivel jelenleg 8 eurócent körül vannak ezek a díjak, az Európai Unió tervei szerint ezt 1 eurócentre csökkentik – véli Guhala Péter.

A szakember szerint a szolgáltatók azt szeretnék elérni, hogy kártyás és az előfizetéses szolgáltatók között differenciálják a végződtetési díjakat, mivel a feltöltőkártyás felhasználók hagyományosan kevés kimenő hívást indítanak. Egyelőre a cégek is keresik a lehetőségeket, hogy honnan tudják pótolni a kieső bevételeket, olyan termékeket kell ajánlaniuk, melyeknél a termékjövedelmezőség pótolja a korábbi fogyasztójövedelmezőséget – hangsúlyozta a Deloitte szakembere.

Fizethetünk a fényképek feltöltéséért

Az internet fejlődésével a felhasználók egyre több tartalmat töltenek fel ingyenesen a világhálóra, ez jelenleg éves viszonylatban több százmillió dolláros költséget jelent a szolgáltatóknak, mivel tárolni kell a tartalmakat – derül ki a Deloitte világméretű felméréséből

Elképzelhető, hogy előbb-utóbb fizetni kell majd azért, ha valaki tartalmakat, például fényképeket tölt fel a világhálóra. A legvalószínűbb, hogy az alapján kell majd díjat fizetni, hányan tekintik meg az adott tartalmat – véli Kígyós Zsuzsa. Az viszont még a szakember szerint sem tisztázott, miért lesznek hajlandók az emberek fizetni.

A Deloitte szakemberei szerint a fizetős feltöltés háttere az lehet, hogy a felhasználók értékesítik majd az oldal reklámfelületeit, és az így szerzett bevételből fizetnek a szolgáltatóknak. A felmérés szerint az idei év nagy kérdése lehet, hogy ebből a formából tudnak-e bevételt termelni a cégek, hogy az tartalmak tárolásának költségei csökkenjenek.

Figyelnek minket

A szakemberek arra számítanak, hogy a jövőben a gyártók különböző kémprogramokkal figyelik majd a felhasználók szokásait, például azt, hogy milyen oldalakat látogatnak, milyen zenéket hallgatnak.

Valószínűleg az így szerzett információkat fel fogják használni a jövőbeni termékek fejlesztésekor, így a gyártók egyre testreszabottabb készülékeket kínálhatnak egy-egy felhasználónak – mondta el Guhala Péter.

BK

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!