Jönnek a kör-IC-k, a Talentokra azonban még várni kell
Kétóránként megy vonat Bécsbe
A MÁV szerint jelentősen javulnak a "vonatot váltók" lehetőségei is: a csatlakozások száma nő, kiszámíthatóságuk az ütemesség miatt javul és jelentősen csökken a várakozási idő is. Az IC- és a gyorsvonatok egy-egy nagyobb csomópontban találkoznak majd, itt kétóránként lehetséges lesz a komplex (mindenhonnan mindenhova történő) átszállás. Az új csatlakozási rendszer biztosítja az úti cél gyors elérését Hatvanban, Füzesabonyban, Miskolcon, Szerencsen, Nyíregyházán, Debrecenben és Cegléden.
Nemzetközi viszonylatban Poprád, Drezda, Eszék, Szarajevó, Marosvásárhely és Nagyszeben célállomásokkal új, illetve módosított menetrendű járatokat indít decembertől a MÁV. Bécs felé kétóránként indulnak majd szerelvények, Nagyszeben és Marosvásárhely pedig az eddigieknél gyorsabban lesz elérhető. A tátrai síterepekig, Poprádig a téli menetrendben közlekedik majd új IC.
Még élnek a problémás vonalak
Ami az új menetrend árnyoldalait illeti, egyes vonatok a jövőben nem állnak majd meg olyan megállóknál, ahol a legutóbbi utasszámlálások szerint nem vagy csak alig volt felszálló, közölte újságírói kérdésre Guthyné Molnár Mária. A terméktervezési osztályvezető azt nem tudta megmondani, pontosan hány megállót érint a változás.
Az viszont biztos, hogy a megszüntetendő szakaszokat betervezték a menetrendbe, s amíg a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) nem hoz végleges döntést az ügyben, addig - mint ahogy arra Devecz Miklós utalt - azokon is zavartalanul folyik a közlekedés. A vezető ezzel kapcsolatban többet nem kívánt elárulni, mivel ez a kérdés a minisztérium kompetenciájába tartozik.
Mint ismert, Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter júliusi tervei szerint a megszüntetésre ítélt vonalakat már december 10-től kivették volna a menetrendből, erre azonban a döntés csúszása miatt legkorábban januárban kerülhet sor. A GKM közlése szerint december első felében döntenek majd az érintett 28 vasútvonal sorsáról.
Várni kell a Talentokra
Devecz Miklós az mfor.hu-val annyit közölt: a vonatok decemberben vagy januárban állnak majd üzembe. Azzal kapcsolatban nem kívánt információt adni, hogy beszerezték-e már a szükséges típusengedélyt. Az első vonatok jelenleg is végzik a próbafutásokat, a továbbiakat pedig már gyártják.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum