A 2005 júliusa és 2006 júniusa között regisztrált adatok szerint a legnagyobbak között mennyiségben négy termékcsoport forgalma nőtt, kettőé pedig csökkent az előző hasonló időszakhoz képest. Értékben három kategória forgalma növekedett, kettőé kisebb lett, egyé pedig stagnált.
Sörből értékben 6 százalékos csökkenés tapasztalható, így az éves forgalom 100 milliárd forint alá ment vissza. Sajtból a 10 százalék plusz következtében 60 milliárd felé közeledik az éves forgalom. Szénsavas üdítőitalból 4 százalék mínuszt regisztráltak. Az eladások azonban így is 50 milliárd forint felett maradnak. A gyümölcslé 7 százalékkal nőtt, és így túllépett a 40 milliárdos határon. A kávépiac 40 milliárd forintot meghaladó szinten stagnált.
A mennyiségi növekedés ugyanabban az időszakban húskészítményből 6 százalék, sörből azonban hasonló mértékű a csökkenés. Emelkedett viszont a sajt bolti eladása 10, a szénsavas üdítőitalé 3, a gyümölcsleveké 4 százalékkal. A kávé mutatója mínusz 2 százalék.
Nőtt a kimért sertéshús ára, olcsóbbak a prémium sörök
A húskészítmények zömét adó sertés szegmensben a kimért termékek átlagára emelkedett, az önkiszolgálásra csomagoltaké pedig csökkent. Előbbi kilója idén május-júniusban átlagosan 1287 forintba került, önkiszolgálásban kilónként 1391-ről 1302 forintra ment le az átlagár. A világos sör literenkénti bolti átlagára alig változik. Az idén júniusi 238 forint hárommal kevesebb a tavaly júniusinál, és hárommal több a tavalyelőttinél. Érzékelhetően olcsóbbak lettek viszont a prémium és a speciális sörök.
A trappista jellegű sajt olcsóbb lett egy év alatt, ahogyan a reszelhető és nem reszelhető, ömlesztett és friss is. Egyedül a lapka sajt ára emelkedett. A szénsavas üdítőitalok literenkénti, fogyasztói átlagára a múlt évhez képest stagnált, tavalyelőtthöz viszonyítva pedig csökkent. A gyümölcslé literenkénti átlagára a juice és ital szegmensben 3, illetve 5 százalékkal emelkedett, míg a nektár stagnál. A kávéeladások többségét adó pörkölt őrölt valódi szegmens kilónkénti fogyasztói átlagára 7 százalékkal nőtt, míg a második legnagyobb forgalmú instant valódi átlagos ára 10 százalékkal lett alacsonyabb, mint egy évvel korábban.
Üditőitalt és húst hagyományos boltban veszünk
A fenti kategóriák összes - mennyiségi - kiskereskedelmi forgalmából a 401 négyzetméteresnél kisebb, hagyományos boltok részesedése legnagyobb szénsavas üdítőitalnál és húskészítménynél, 45-45 százalékkal. A 401-2500 négyzetméter közötti modern szegmensben kiemelkedik a sajt 35 és a gyümölcslé 30 százalékos részaránnyal. A hipermarketek részaránya legnagyobb a következőkből: sajt 40, feldolgozott friss húskészítmény és kávé 29-29 százalék.