3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az ACNielsen által mért legnagyobb hat élelmiszerkategória együttes éves forgalma meghaladja a 450 milliárd forintot. Kiemelkedő termékcsoport a feldolgozott friss húskészítmény, amelynek kiskereskedelmi forgalma értékben 7 százalékkal nőtt 2005 júliusa és 2006 júniusa között az előző hasonló időszakhoz képest, és immár meghaladja a 170 milliárd forintot.

A 2005 júliusa és 2006 júniusa között regisztrált adatok szerint a legnagyobbak között mennyiségben négy termékcsoport forgalma nőtt, kettőé pedig csökkent az előző hasonló időszakhoz képest. Értékben három kategória forgalma növekedett, kettőé kisebb lett, egyé pedig stagnált.

Sörből értékben 6 százalékos csökkenés tapasztalható, így az éves forgalom 100 milliárd forint alá ment vissza. Sajtból a 10 százalék plusz következtében 60 milliárd felé közeledik az éves forgalom. Szénsavas üdítőitalból 4 százalék mínuszt regisztráltak. Az eladások azonban így is 50 milliárd forint felett maradnak. A gyümölcslé 7 százalékkal nőtt, és így túllépett a 40 milliárdos határon. A kávépiac 40 milliárd forintot meghaladó szinten stagnált.

A mennyiségi növekedés ugyanabban az időszakban húskészítményből 6 százalék, sörből azonban hasonló mértékű a csökkenés. Emelkedett viszont a sajt bolti eladása 10, a szénsavas üdítőitalé 3, a gyümölcsleveké 4 százalékkal. A kávé mutatója mínusz 2 százalék.

Nőtt a kimért sertéshús ára, olcsóbbak a prémium sörök

A húskészítmények zömét adó sertés szegmensben a kimért termékek átlagára emelkedett, az önkiszolgálásra csomagoltaké pedig csökkent. Előbbi kilója idén május-júniusban átlagosan 1287 forintba került, önkiszolgálásban kilónként 1391-ről 1302 forintra ment le az átlagár. A világos sör literenkénti bolti átlagára alig változik. Az idén júniusi 238 forint hárommal kevesebb a tavaly júniusinál, és hárommal több a tavalyelőttinél. Érzékelhetően olcsóbbak lettek viszont a prémium és a speciális sörök.

A trappista jellegű sajt olcsóbb lett egy év alatt, ahogyan a reszelhető és nem reszelhető, ömlesztett és friss is. Egyedül a lapka sajt ára emelkedett. A szénsavas üdítőitalok literenkénti, fogyasztói átlagára a múlt évhez képest stagnált, tavalyelőtthöz viszonyítva pedig csökkent. A gyümölcslé literenkénti átlagára a juice és ital szegmensben 3, illetve 5 százalékkal emelkedett, míg a nektár stagnál. A kávéeladások többségét adó pörkölt őrölt valódi szegmens kilónkénti fogyasztói átlagára 7 százalékkal nőtt, míg a második legnagyobb forgalmú instant valódi átlagos ára 10 százalékkal lett alacsonyabb, mint egy évvel korábban.

Üditőitalt és húst hagyományos boltban veszünk

A fenti kategóriák összes - mennyiségi - kiskereskedelmi forgalmából a 401 négyzetméteresnél kisebb, hagyományos boltok részesedése legnagyobb szénsavas üdítőitalnál és húskészítménynél, 45-45 százalékkal. A 401-2500 négyzetméter közötti modern szegmensben kiemelkedik a sajt 35 és a gyümölcslé 30 százalékos részaránnyal. A hipermarketek részaránya legnagyobb a következőkből: sajt 40, feldolgozott friss húskészítmény és kávé 29-29 százalék.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!