A 2007. február és 2008. január között a fűszereken belül főleg a paprika és a fűszerkeverékek mennyiségének kiskereskedelmi forgalma nőtt. Az értékesítésből a kilencezer tonnás piacon mennyiségben 61, értékben 62 százalékot tett ki a mono (egyfajta) fűszerek aránya, a többi keverék volt.
A fűszerek kiskereskedelmi forgalmának több mint felét kitevő ételízesítő forgalma lényegében változatlan maradt.
A piackutató megállapította, hogy konszolidálódott a mono és mix fűszerek piaca; fő beszerzési helyük továbbra a hipermarket volt. Tavaly is és 2006-ban is 31 százalék jutott a legnagyobb eladóterű boltokra a mennyiségi eladásokból.
A mono fűszereknél az általános trenddel ellentétben csökken a kereskedelmi márkák piaci részesedése. Legutóbb december-januárban 38, egy évvel előtte 47 százalékos mutatót regisztrált a Nielsen.