2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Újabb, 800 millió forint összértékű fejlesztések előtt áll a Pécs-Pogány Nemzetközi Repülőtér, amelynek forgalma fokozatosan nő. A reptérre eddig mintegy mintegy 4 milliárd forintot költöttek. A mostani fejlesztéseket főként önkormányzati forrásból fedezik.

Ács Gyula, a repteret működtető kft. ügyvezető igazgatója beszámolt arról, hogy jövő év tavaszáig felújítják a légikikötő két, repülők és földi kiszolgáló járművek tárolására szolgáló hangárját, megkezdik a helyi repülős klub bázisának kivitelezési munkálatait, továbbá több, a téli üzemet biztosító eszközt vásárolnak.

Magyarázata szerint a folyamatos fejlesztés azért is fontos, mert a nemzetközi forgalom előtt idén márciusban megnyílt reptér iránt a légitársaságok, utazási irodák és az utasok részéről is egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik, és néhány év múlva elérhetik a tervezett évi százezer személyes utasforgalmat. A növekedés pedig csak magas szintű szolgáltatásokkal tartható fenn.

Ács Gyula utalt rá: március végétől heti négy alkalommal közlekedik menetrendszerinti járat Bécs és Pécs-Pogány között, és bár a charterjáratok elindítására az utazási irodák idén még nem tudtak felkészülni, valószínű, hogy a baranyai megyeszékhelyről jövőre légi úton is elérhetővé válik a horvát, a görög, esetleg a bolgár tengerpart. Emellett nem kizárt, hogy a közeljövőben közvetlen járat indul Hollandiába.

Milliárdos fejlesztések

A Baranya megyei és a pécsi önkormányzat közös tulajdonában lévő Pécs-Pogány Nemzetközi Repülőtérre eddig mintegy 4 milliárd forintot költöttek. A beruházás első ütemében, 2003 novemberében átadták az 1,6 milliárd forintból kiépített, 31 méter széles kifutópályát, ezzel az ország legdélibb légikikötője alkalmassá vált közepes nagyságú repülőgépek fogadására. A repteret egy évvel később, mintegy félmilliárd forintból irányfénnyel és rádiónavigációs rendszerrel szerelték fel, hogy este, ködben, rossz látási viszonyok között, két irányból is fogadhasson 50-100 személyes, sugárhajtású gépeket.

MTI/Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Milliárdos vidéki reptérfejlesztések
Megnyílt a Pécs-Pogány Nemzetközi Repülőtér
Aranyat érhetnek a kisebb vidéki repülőterek is

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!