Ács Gyula, a repteret működtető kft. ügyvezető igazgatója beszámolt arról, hogy jövő év tavaszáig felújítják a légikikötő két, repülők és földi kiszolgáló járművek tárolására szolgáló hangárját, megkezdik a helyi repülős klub bázisának kivitelezési munkálatait, továbbá több, a téli üzemet biztosító eszközt vásárolnak.
Magyarázata szerint a folyamatos fejlesztés azért is fontos, mert a nemzetközi forgalom előtt idén márciusban megnyílt reptér iránt a légitársaságok, utazási irodák és az utasok részéről is egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik, és néhány év múlva elérhetik a tervezett évi százezer személyes utasforgalmat. A növekedés pedig csak magas szintű szolgáltatásokkal tartható fenn.
Ács Gyula utalt rá: március végétől heti négy alkalommal közlekedik menetrendszerinti járat Bécs és Pécs-Pogány között, és bár a charterjáratok elindítására az utazási irodák idén még nem tudtak felkészülni, valószínű, hogy a baranyai megyeszékhelyről jövőre légi úton is elérhetővé válik a horvát, a görög, esetleg a bolgár tengerpart. Emellett nem kizárt, hogy a közeljövőben közvetlen járat indul Hollandiába.
Milliárdos fejlesztések
A Baranya megyei és a pécsi önkormányzat közös tulajdonában lévő Pécs-Pogány Nemzetközi Repülőtérre eddig mintegy 4 milliárd forintot költöttek. A beruházás első ütemében, 2003 novemberében átadták az 1,6 milliárd forintból kiépített, 31 méter széles kifutópályát, ezzel az ország legdélibb légikikötője alkalmassá vált közepes nagyságú repülőgépek fogadására. A repteret egy évvel később, mintegy félmilliárd forintból irányfénnyel és rádiónavigációs rendszerrel szerelték fel, hogy este, ködben, rossz látási viszonyok között, két irányból is fogadhasson 50-100 személyes, sugárhajtású gépeket.
Kapcsolódó anyagok:
Milliárdos vidéki reptérfejlesztések
Megnyílt a Pécs-Pogány Nemzetközi Repülőtér
Aranyat érhetnek a kisebb vidéki repülőterek is