3p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában egyre nő az on-line munkaerő közvetítés szerepe. Magyarországon az internet még elsősorban csak a hagyományos toborzási csatornák kiegészítéseként jön szóba.

A hazai helyzetről sajnos nem áll rendelkezésre ilyen részletes adatok.. Általánosságban elmondható, hogy a magyar vállalatok többsége jelentős lemaradásban van a nemzetközi élmezőnyhöz képest. Mindez részben az alacsony internet-penetrációval, részben pedig az internettel szemben még mindig meglévő bizalmatlansággal magyarázható.

A magyarországi cégek közül jellemzően a nyugati gyökerekkel rendelkező vállalatok körében terjedt el a saját honlap segítségével történő toborzás. Mellettük az internet használatában élenjáró IT és a telekommunikációs szektor cégei azok, amelyek körében nagyobb hajlandóságot tapasztaltunk ezen információknak a honlapra való kihelyezésében. A Dotkom szakértői által megkérdezett vállalati HR-esek szerint általánosságban elmondható, hogy a honlapon kezdeményezett toborzás hatékonysága vegyes. A technológiai szektorokban, ahol a potenciális munkavállalók jelentős száma internethasználó lényegesen jobbak az eredmények. Más munkakörökben meglehetősen vegyes hatékonyságot tudnak csak elérni az így hirdető vállalatok. A szelektivitás megfigyelhető a munkavállalói oldalon is. Az on-line álláshirdetések iránt leginkább a diákok, illetve a 2-3 éve dolgozó, fiatal munkavállalók érdeklődnek.

Az emberi erőforrással foglalkozó ügynökségek is lassan, de elkezdték használni az internetet. Ugyanakkor egyre jelentősebb az erre szakosodott on-line HR ügynökségek jelenléte ezen a piacon. Az ő szolgáltatásaikat is elsősorban távközléséi és az IT szektor uralja bár mostanában újabb iparágak - például a gyógyszeripar - megjelenése is megfigyelhető. A távközlési - IT szektorban a növekedés az utóbbi időben tapasztalt visszaesésének hatására kissé lelassult az on-line toborzás volumene is.

Az olcsóság és egyszerűség ellenére a HR ügynökségek ma még nem javasolják a vállalatoknak a kizárólagos on-line megjelenést, az internet leginkább a hagyományos sajtóhirdetés kiegészítő csatornájaként működik.

Az on-line HR árak relatív alacsonysága miatt a hangsúly a minőség és az értéknövelt szolgáltatások (pl.: tanácsadás) felé tolódik el. Az ezen a területen az elmúlt évben kialakult jelentős versenyhelyzet következtében a következő év folyamán nagymértékű lemorzsolódás, letisztulás várható. A közeljövőben a külföldi gyökerekkel rendelkező ügynökségek további megerősödése várható. Ők azok, akik képesek komoly fejlesztésekre, (pl. ASP alapú kiválasztó és követő rendszer) és rendelkeznek elegendő tőkével a mostani, gazdaságilag nehezebb bevezető időszak átvészelésére. Az utánuk következő, kisebb tőkéjű cégek vagy elsorvadnak, vagy beolvadnak nagyobb társaikba.

A piac kiforratlanságával magyarázható még az is, hogy egyik piaci szereplő sem vállalkozik arra, hogy megbecsülje, mekkora jelenleg az on-line HR részesedése a teljes HR-tortából. Sőt, akad olyan neves ügynökség, mely saját piaci pozíciójával sincs tisztában!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!