A Mol vállalati stratégiájának részeként május elején szerződéseket kötött az olasz Eni társasággal annak csehországi, szlovákiai és romániai leányvállalatainak megvásárlásáról, beleértve az Agip márkanév alatt működő 208 benzinkútból álló kiskereskedelmi hálózatát.
Horváth Ferenc szerint mivel idén az európai finomítói üzletágban alacsonyak maradnak az árak a felesleges kapacitások miatt, a Mol a kiskereskedelmi hálózatát szeretné bővíteni, akár több száz további töltőállomás megvásárlásával.
"Megmondtuk, hogy hosszútávon versenyképes finomítókat szeretnénk működtetni ... különböző nagyobb hozzáadott értékű termékekkel ellátva a végfelhasználókat. Az összes belföldi és központi piacunkon új kiskereskedelmi felvásárlási lehetőségeket keresünk, amelyek segíthetnek a piaci részesedésünk növelésében" - mondta Horváth Ferenc.
Horváth szerint a nagyobb dízeleladások miatt bővül a régióban az üzemanyagok fogyasztása, és gyorsul a gazdasági növekedés is. Az adatok szerint az Európai Unió keleti országai a vártnál gyorsabban fejlődtek 2014 első negyedévében.
Az ügyvezető igazgató szerint a nyersolaj ára magas marad, a finomítói üzletág haszonkulcsa alacsony, de a második negyedév még így is jobbnak ígérkezik, mint az első. Horváth Ferenc szerint a következő években a benzineladások legjobb esetben stagnálnak, míg a dízeleladások nőnek, így összességében emelkednek az üzemanyag-eladások.
Horváth Ferenc az interjúban elmondta, hogy a horvátországi INA-nak (amelyben a Mol közel 50 százalékos részesedéssel rendelkezik) két finomítója is nehéz helyzetben van, részben mert 2003-ig, a Mol megjelenése előtt, elmaradtak a szükséges befektetések. Az ügyvezető igazgató szerint látható, hogy az INA termelői kapacitása kétszerese annak, amely a horvát piacnak és az azzal szomszédos piacoknak együttesen kellene. Horváth Ferenc szerint most az a kérdés, hogy befektetésekkel lehet-e felfejleszteni valamelyik horvát finomítót, hogy az igazán versenyképessé váljon.
MTI