2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

További hetekkel, 2011 első negyedévének közepére halasztotta el az amerikai repülőgépgyártó Boeing Co. első, 787-es "Dreamliner" névre keresztelt gépének üzembe helyezését.

A késés oka, hogy a próbarepülések utolsó fázisának elkezdéséhez nem állnak rendelkezésre a Rolls Royce által gyártott Trent 1000-es motorok, miután egy robbanás miatt rövid időre be kellett zárni a motorokat gyártó üzemet. A brit motorgyártó nyilatkozatában úgy fogalmazott: "sűrűn egyeztetünk a Boeing képviselőivel annak érdekében, hogy - az előzetesen tervezett menetrendet követve - felgyorsítsuk a szállítást".

A legelső Dreamliner leendő tulajdonosa, a japán All Nippon Airways (ANA) légitársaság "sajnálatosnak" nevezte a késedelmeket. Eredetileg 2008-ban szállították volna az első 787-est, de már az első próbarepülésre is csak 2009. decemberében került sor. Az ANA összesen 55 darab 787-est rendelt a Boeingtól. Az 50 százalékban kompozit anyagból készülő közepes távolságú útvonalakra tervezett repülőgépek alkalmazásától nem csak nagyfokú üzemanyag-hatékonyságot, hanem új utaskör megnyerését is várják.

Szintén pénteken hozta nyilvánosságra a legnagyobb konkurens repülőgépgyártó Airbus új, hosszabb útvonalakra tervezett repülőjének, az A350 első darabjainak szállítási időpontját. E szerint 2013 közepén adnák át az első repülőt a Qatar Airways légitársaságnak.

Egy amerikai tanulmány azonban arra mutat rá, hogy legnagyobb valószínűséggel csak 2014-ben lesz gyártásra kész állapotban az A350-es. Ennek ellenére az Airbusnál 2013-ban 10, 2014-ben 40 és 2015-ben 60 darab A350 átadását tervezik.

Az Airbus repülőket gyártó EADS-konszern 2010. második negyedévi árbevétele 11,36 milliárd euró, nyeresége 82 millió euró volt. A Boeing ugyanebben az időszakban 15,6 milliárd dolláros árbevételt és 787 millió dolláros nyereséget könyvelhetett el.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!