A békéscsabai repülőtér fejlesztése 2002-ben kezdődődött meg, amikor még a Széchenyi-terv keretében 295 millió forint pályázati forrás segítéségével 500 millió forintért bővítették és korszerűsítették a parancsnoki épületet. A beruházás részeként új infrastruktúra is épült a telekhatáron belül, valamint elkészült egy új irányítótorony is.
A következő ütemben pedig megépült az 1300 méter hosszú és 30 méter széles beton kifutópálya a kapcsolódó gurulóutakkal, forgalmi előterekkel és fénytechnikával. A tavaly szeptemberben átadott, összesen 1,5 milliárd forintos beruházás költségeiből 550 millió forintot az unió által finanszírozott Interreg III/A alap, 400 millió forintot pedig a Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Tanács, míg a fennmaradó részt a megyei önkormányzat mint saját forrást biztosította.
A pénzügyi osztályvezető számításai szerit a pálya meghosszabbítása mintegy 500 millió forintba kerülne, s már keresi az önkormányzat, hogy az Új Magyarország Fejlesztési Terv melyik "pályázati ablaka" fog megfelelni az uniós támogatás elnyerésének.
A békéscsabai repülőtér egyébként megnyitása óta már 102 kisebb gépet fogadott, amelyeknek az utasai elsősorban az üzleti szférából kerültek ki. A meghosszabbított pálya segítségével már charter járatokat is tudnának fogadni, illetve indítani, amelyek segítségével növekedhetne egyebek között a gyulai és gyopárosfürdői gyógyfürdők látogatottsága is - mondta Kovács Mihály.