A szakszervezet továbbra is azt követeli, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételéből minden érdekképviseleti tag kapjon személyenként nettó kétszázötvenezer forintot, illetve a kiszervezett társaságok dolgozói a már felajánlott 6,9 százalékon kívül tíz százalék többlet bérfejlesztésben részesüljenek, ezt egészítette ki a szakszervezet március elején a gazdaságtalannak tartott harmincnyolc vasúti mellékvonal ügyével.
Az egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke a távirati irodának elmondta: patthelyzet van, az álláspontok nem közeledtek sem a szakszervezeti követelés, sem a még elégséges szolgáltatás kérdésében. A munkáltató nem mozdult el eddigi álláspontjáról, a menedzsment szerint nem teljesíthetők a szakszervezet követelései.
Bárány Balázs elmondta, hogy még nem kaptak választ a miniszterelnöktől a 38 mellékvonal ügyében március 7-én írt levelükre. A VDSZSZ alelnöke szerint a miniszterelnöknek öt napon belül ki kellett volna jelölnie a kormány képviselőjét a tárgyalásokra.
Bárány Balázs azt is hozzátette: nem valószínű, hogy húsvétig lesz sztrájk, a VDSZSZ sztrájkfelhívása továbbra is él.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta: a munkáltató álláspontja továbbra is az, hogy nem teljesíthetők a szakszervezet követelései, mert gazdaságilag és jogilag megalapozatlanok. A még elégséges szolgáltatás ügyében a MÁV-START azt képviseli, mint eddig, hogy a munkába és iskolába járás idősávjaiban megfelelő számú vonatot lehessen biztosítani. A 38 mellékvonal fejlesztésére vonatkozó szakszervezeti sztrájkkövetelés pedig nem a vasúttársaság kompetenciája, erről nem esett szó a tárgyaláson - tette hozzá Sigulinszki Tibor.