2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem született megállapodás a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV között a szakszervezet sztrájkköveteléséről, illetve a még elégséges szolgáltatásról hétfőn Herczog László közvetítő bevonásával megtartott egyeztetetésen. A tárgyalást jövő héten, március 25-én, kedden 11 órakor folytatják a VDSZSZ és a vasúttársaságok.

A szakszervezet továbbra is azt követeli, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételéből minden érdekképviseleti tag kapjon személyenként nettó kétszázötvenezer forintot, illetve a kiszervezett társaságok dolgozói a már felajánlott 6,9 százalékon kívül tíz százalék többlet bérfejlesztésben részesüljenek, ezt egészítette ki a szakszervezet március elején a gazdaságtalannak tartott harmincnyolc vasúti mellékvonal ügyével.

Az egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke a távirati irodának elmondta: patthelyzet van, az álláspontok nem közeledtek sem a szakszervezeti követelés, sem a még elégséges szolgáltatás kérdésében. A munkáltató nem mozdult el eddigi álláspontjáról, a menedzsment szerint nem teljesíthetők a szakszervezet követelései.

Bárány Balázs elmondta, hogy még nem kaptak választ a miniszterelnöktől a 38 mellékvonal ügyében március 7-én írt levelükre. A VDSZSZ alelnöke szerint a miniszterelnöknek öt napon belül ki kellett volna jelölnie a kormány képviselőjét a tárgyalásokra.

Bárány Balázs azt is hozzátette: nem valószínű, hogy húsvétig lesz sztrájk, a VDSZSZ sztrájkfelhívása továbbra is él.

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta: a munkáltató álláspontja továbbra is az, hogy nem teljesíthetők a szakszervezet követelései, mert gazdaságilag és jogilag megalapozatlanok. A még elégséges szolgáltatás ügyében a MÁV-START azt képviseli, mint eddig, hogy a munkába és iskolába járás idősávjaiban megfelelő számú vonatot lehessen biztosítani. A 38 mellékvonal fejlesztésére vonatkozó szakszervezeti sztrájkkövetelés pedig nem a vasúttársaság kompetenciája, erről nem esett szó a tárgyaláson - tette hozzá Sigulinszki Tibor.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!