2001. augusztus 7. 11:00

A 10 fő feletti vállalatok vezetékes telefonforgalma az idén várhatóan mintegy 100 milliárd forint lesz, s így a vállalati szegmens súlya a kiadásokat tekintve eléri a 27-28 százalékot.

A 10 fő feletti vállalatok vezetékes telefonforgalma az idén várhatóan mintegy 100 milliárd forint lesz, s így a vállalati szegmens súlya a kiadásokat tekintve eléri a 27-28 százalékot - közölte a BellResearch és a Think Consulting most közzétett jelentésében.

A két társaság által összeállított Magyar Infokommunikációs Jelentés szerint a teljes piachoz viszonyítva a 10 fő feletti vállalatok csupán az előfizetések 7,4 százalékával rendelkeznek. A jelentés alapján a 10 fő feletti vállalatok havi vezetékes kiadásai mintegy 8 milliárd forintot tesznek ki. Ebből az összegből mintegy 83 százalékot, 7 milliárd forintot, a Matáv csoport hasít ki, míg 11 százalék, 880 millió forint a Vivendi, körülbelül 4 százalék, 350 millió forint a HTCC, s 2 százalék, mintegy 150 millió forint a Monortel részesedése.

Az éves szintre számított adatok szerint a Matávnak 2001-ben körülbelül 84,9 milliárd, a Vivendinek (V-fon) 10,6 milliárd, a HTCC-nek 4,2 milliárd, a Monortelnek pedig hozzávetőlegesen 1,8 milliárd forint bevétele származik majd az üzleti vezetékes telefonok előfizetési és forgalmi díjaiból.

A jelentés adatai szerint a 10 fő feletti cégeket tekintve jelenleg az üzletei távközlési piacon a Matáv körülbelül 83 százalékos részesedéssel, 230 ezer előfizetővel, míg a Vivendi 34.500, a HTCC 9.500, a Monortel pedig hozzávetőlegesen 5.000 vezetékes előfizetéssel rendelkezik piacon.

A BellResearch 2001 áprilisában a távközlési piac kínálati oldaláról készült átfogó elemzése szerint 2001-ben a hagyományos beszédcélú távközlés piacának növekedése mintegy 5 százalékos lesz. Előrejelzése alapján a piac körülbelül 360-365 milliárd forintot tesz éves szinten.


Magyar Infokommunikációs Jelentés 1
Magyar Infokommunikációs Jelentés 2
Magyar Infokommunikációs Jelentés 4
Magyar Infokommunikációs Jelentés 5