2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fejlett országokhoz hasonlóan Magyarországon is egyre több cég ismeri fel a tudás, mint eszköz fontosságát.

A fejlett országokhoz hasonlóan Magyarországon is egyre több cég ismeri fel a tudás, mint eszköz fontosságát, valamint versenyképesség-növelő hatását - derül ki a KPMG üzleti tanácsadó világcég kedden közétett felméréséből, amelyet az MTI-hez is eljuttatott.

BuA felmérés 423 európai és észak-amerikai társaságot, ezen belül 18 magyarországi nagyvállalatot vizsgált. Az elemzés kimutatja, hogy a tudás szervezett felhasználását célzó tudásmenedzsment alkalmazása tekintetében Magyarország nincs jelentősen lemaradva a nyugat-európai és észak-amerikai országokhoz képest, ám átfogó, összehangolt stratégiával többnyire még nem rendelkeznek a magyar cégek.

Előnyként értékeli a felmérés a magyar vállalatoknál a technológiai háttér fejlettségét, jelentős hátrányként a tudás hatékony felhasználásának hiányát. Ez utóbbi fő okának a KPMG szakértői azt a kulturális beidegződést tartják, amely a hatalom és a pozíció megtartása miatt egyes információk visszatartására készteti a cég munkatársait.

A vizsgált külföldi vállalatok 68 százaléka indított tudásmenedzsment programot, ez az arány Magyarországon 57 százalék. A már végrehajtott programok közül a leggyakoribb projekt Magyarországon a leginkább bevált módszerek, eljárások tapasztalatainak szervezett megosztása a munkatársakkal, de ez is csak a cégek 29 százalékára jellemző - áll a KPMG elemzésében.

A tudás hatékony felhasználását nehezítő tényezők közül legtöbben - a megkérdezettek 86 százaléka - a tudásmenedzsment ismertségének hiányát emelték ki. A tudás megosztására rendelkezésre álló idő hiányát 78 százalék jelölte meg, de a "fejekben lévő tudást nehéz megszerezni", a "munkatársak újra feltalálták a spanyolviaszt" és a "munkatársak nem akarják megosztani tudásukat" kategóriát is sokan tartják az ügyfelekkel, termékekkel, folyamatokkal, és versenytársakkal kapcsolatos információk megosztása gátjának.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!