Az elmúlt hetekben ismét téma lett a jobbra tartás a hazai autópályákon. A kérdés nem csak azért fajsúlyosabb, mint a korábbi években, mert a gazdaság és az emberek életszínvonalának növekedésével többet autózhatunk, hanem mert a fizetős úthálózat kiterjesztésével és a megyei matrica bevezetésével sokkal többen vették meg a jogosultságukat.
Hogy a megnövekedett forgalom mellett mennyire égető kérdés lett a jobbra tartás az abból is látszik, hogy Magyar Közút Nonprofit Zrt. többször is közleményt adott ki a témában, illetve táblákat szerelt fel az M7 Székesfehérvár és Budapest közötti 3 sávos szakaszán, ahol a középső sávban haladók nem csak a sztráda áteresztőképességét csökkentik, de balesetveszélyes helyzetet is előidéznek. Emellett másokat is a KRESZ megszegésére kényszerítenek.
Éppen ezért megkérdeztük a Országos Rendőr-Főkapitányságot, hogy ellenőrzik-e a notórius „balra, vagy középre tartókat”.
A válaszból kiderül, hogy bár a rendőrség figyeli a szabálytalankodókat, sem a VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózathoz tartozó, már működő változtatható helyű komplex közlekedési ellenőrzési pontok, sem pedig a kialakítás alatt álló fix komplex pontok nem alkalmasak a szabályok betartásának ellenőrzésére.
A belső vagy középső sávban való folyamatos haladás nyilván sokkal nehezebben ellenőrizhető, mint például a sebesség. A rendőrség válaszából az derül ki, hogy elvileg van esély a lebukásra, de azért komoly kockázatot nem vállalnak azok, akik nem tartják be ezt a fontos szabályt a sztrádákon.
Szász Péter
mfor.hu