3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Miközben a bevételei nem feltétlen indokolják, a Twitter értékét folyamatosan felfele strófolják a befektetők. Egy most nyilvánosságra került nyilatkozat szerint egy befektetési alap 7 milliárd dollárra értékelte a mikroblogos céget.

A világ egyik legnagyobb közösségi szolgáltató cége, a mikroblogot üzemeltető Twitter értéke 7 milliárd dollár lehet, legalábbis erre jutott egy befektetési alap a közelmúltban végzett átvilágítása során. Az internetes társaság, mely vélhetően – a többi dotkom céghez hasonlóan hamarosan tőzsdére kerül – egyelőre zárt körben juthat néhány százmillió dollárnyi friss tőkéhez, állította a Bloomberg hírügynökségnek a tárgyalások kapcsán érintett egyik résztvevő.

Az összeg már csak azért is meglepő, mert gyakorlatilag hónapról-hónapra egyre komolyabb számok jelennek meg. Az első komolyabb befektetői csoportok érkezésekor 2009-ben egymilliárd dollárra taksálták a Twittert. Ez azonban egy év alatt többszörösére nőtt, hiszen 2010 decemberében, amikor a Kleiner Perkins Caufield & Byers befektetési társaság 200 millió dollárral beszállt a cégbe, a becslések 3,7 milliárdról szóltak. Alig fél év telt el azóta, és a legfrissebb számok tehát már ennek a duplájára taksálják a Twitter értékét.

A Magyarországon meglehetősen szűk körben elterjedt szolgáltatás egy idén márciusi adat szerint 200 millió felhasználóval büszkélkedett világszerte, ám ez a szám azóta vélhetőleg jóval magasabb (250 millió körül lehet), hiszen a tavasz folyamán napi átlagban félmillió új felhasználóval bővült a mikroblog szolgáltatást igénybe vevők száma. A cég által megfogalmazott cél az 1 milliárd felhasználó, ami azonban vélhetőleg nem lesz egyszerű, hiszen a Facebook esetében az 500 milliós szint felett a növekedés számottevően lelassult. (A legnagyobb közösségi site közel 700 millió felhasználóval rendelkezik).

A kritikusok szerint a problémák nem is feltétlen a felhasználói számmal, illetve annak növekedési ütemével, hanem a cég üzleti modelljével vannak. Bár időről időre napvilágot látnak különböző bevételt generáló kezdeményezések, ám ezek átütő sikere még várat magára. A cég elsősorban a hirdetési bevételekre támaszkodik, és ugyan az egy évvel korábbi számokhoz képest idén megtriplázza bevételét, ám az így is csak 150 millió dollárt fog kitenni. Összehasonlításképpen a Facebook éves árbevétele a becslések szerint 1,86 milliárd dollár, míg a Google csak az első negyedévben 8,58 milliárd dolláros bevételt ért el.

Az óvatosabb elemzők arra is felhívják a figyelmet, hogy a Twitter körül ugyan nagy a felhajtás, ám az elmúlt hetekben megszaporodott az internetes cégek részvénykibocsátása, elég csak az elmúlt időszak nagy IPO-ira gondolni, hiszen a LinkedIn, a Pandora, vagy az orosz keresőcég, a Jandex is tőzsdére lépett. A közösségi vásárlás nagyágyúja, a Groupon néhány hete, míg a szektor viszonyait tekintve fejőstehénnek számító cég, a Zynga - mely elsősorban a Facebookra fejlesztett játékok kapcsán vált ismertté - a napokban jelentette be, hogy egymilliárd dollár értékben bocsát ki részvényeket. És akkor még ott van az internet jelenleg talán legfényesebb csillaga, a Facebook, amely várhatóan 2012 első felében léphet tőzsdére. A Twitternek tehát komoly vetélytársakkal kell megküzdenie a befektetők kegyeiért.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!