3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Internetgazdaság nem feleltethető meg a híradásokban magukról sokat hallató dotcom cégekkel, ugyanis az internetes gazdaságnak csak egy részhalmazát teszik ki ezek a vállalkozások.

Az elektronikus közvetítők szektor a sokszínű "harmadik felet" tömörítik. Ezek a cégek segítenek a világhálón történő eligazodásban, keresésben, a megfelelő honlap, szolgáltatás vagy termék megtalálásban. Az eladó és a vevő közötti űrt töltik ki az információs rengetegben, csökkentve ezzel a tranzakciós költségeket és kockázatot.

Az elektronikus kereskedelem szektorában olyan cégek lelhetőek fel, amelyek "saját" termékeiket és szolgáltatásukat online katalógusból értékesítik. Míg a közvetítők elsődleges feladata a például a hasonló termékek és szolgáltatások minőségi (ár, elérhetőség, szállításai határidő, vagy bármely a fogyasztó által megválasztott kritérium) összehasonlítása (információ nyújtása a fogyasztónak, hogy melyik elektronikus kereskedőt válassza; útbaigazítás).

Természetesen a fent említett meghatározások alapján nem lehet minden vállalatot egyértelműen valamelyik szektorba besorolni. A több szektorban is megjelenő vállalatok jelentősen megnehezítik a kategorizálást, mégis érdemes ezen felosztás alapján vizsgálatokat végezni, hogy tisztább képet kaphassunk az Internetiparban uralkodó trendekről, mozgásokról.

Az internetgazdaság szektorai és szereplői között kölcsönös összefüggés mutatható ki. Ahogy a hálózati infrastruktúra fejlődése a szélessávú adatátvitel felé mozdította el a fejlesztések egyik főáramát, az alkalmazás-készítők - ennek hatására - a multimédiás alkalmazások felé fordították a figyelmüket. A harmadik és negyedik szektort alkotó vállalatok mind az első és mind a második szektorban lezajló változásokat figyelembe véve tervezhették meg saját termék-innovációjukat (multimédiás tartalmak szolgáltatása, valamint új digitális szolgáltatások megjelenése). Ezen összefüggések feltárása magyarázatot ad a különböző szektorokban tevékenykedő vállalatok között kialakult stratégiai szövetségek létrejöttének okaira is. Az együttműködésnek köszönhetően a szinergikus hatásokat kihasználva a fogyasztók számára értékes kapcsolt szolgáltatásokat képesek kifejleszteni.

1.4. Az Internetgazdaság szektorai a számok tükrében

Az Internetgazdaságot nem lenne célszerű az elért vállalati eredmények alapján megítélni, ugyanis egy új, gyorsan változó, magas kezdeti fix költségekkel jellemezhető ágazatban nem feltétlenül fordulnak azonnal termőre a beruházások.
Az Internetgazdaság növekedésére vonatkozó egyéb adatok azt mutatják, hogy az elmúlt két évben jelentős prosperitás jellemezte az ágazatot. A munkahelyek számának növekedését felülmúlta a bevételek növekedési üteme. Az alkalmazottak száma 1999 II. negyedéve és 2000 II. negyedéve között 22,6 százalékkal, míg a bevételek 58,8 százalékkal és az egy főre jutó bevétel pedig 29,5 százalékkal emelkedett. Azonban ez a kép nem általánosítható, mert a különböző szektorok eltérő tendenciákat mutatnak (7).

(6) Forrás: www.internetindicators.com, Cisco System által támogatott kutatás
(7) Ezek az eltérések a szükséges inputok különbözőségéből fakadnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!