Rich média
Néhány éve már ismeri a szakzsargon a különböző multimédia elemekkel (animáció, hang, videó) felvértezett online marketing eszközöket, a rich médiát, használata azonban csak az elérhető sávszélesség növekedésével párhuzamosan terjed. Ezek a hirdetési formák nagyobb szabadságot adnak a designereknek, akik a rángatózó, villogó kreatívokkal több mint 70%-os hatásfok növekedést tudnak felmutatni a statikus hirdetésekhez képest.
A rich média iparban a flash és java technológiáé a főszerep. Ezek a technológiák lehetővé teszik a reklámok lejátszásának indulását már a teljes anyag letöltődése előtt, így a felhasználónak nem kell perceket várnia azok megtekintéséhez. A java segítségével interaktív hirdetési eszközök gyárthatók, egy külföldi site-on például a bannerhirdetés egyes elemeinek (szín, animáció gyorsasága) a felhasználók általi tetszőleges manipulálhatóságát tették lehetővé a szellemes designerek.
A banneren túl
Ezek az eszközök elsősorban udvariatlanságukról közismertek, de a gyakorlatban igazolt hatékonyságuk miatt fokozatosan terjed népszerűségük. A legtolakodóbb, pop-up ablakban a felhasználó elé tárulkozó interstitial neve is (beférkőző reklám) jelzi agresszivitását. Ezt a felhasználók által legkevésbé kedvelt banneren túli eszközt fokozatosan felváltja az egy fokkal udvariasabb superstital, amely a háttérben akkor töltődik le, amikor a felhasználó nem használja a sávszélességet (azaz nem lassítja feleslegesen a releváns információ letöltését); s csak akkor válik láthatóvá (a beférkőző reklámhoz hasonló pop-up módon), ha már teljesen letöltődött. Még ennél is szolidabb az ún. pop-under ad, azaz a felhasználó böngészője alá nyíló hirdetés, ami csak a böngésző bezárásakor válik láthatóvá, s búcsúzóul ad még egy „pofont” az aludni induló user-nek. A screenmate (képernyőtárs) és a flying ad tulajdonképpen olyan animációs elem, amely az adott honlapon önálló életet él, különböző tevékenységeket végez (utóbbi például keresztirányban átrepül a képernyőn), a számítógépen futtatott programok mellett, azoktól függetlenül. Elsuhan az olvasott tartalom felett eltakarva azt, így lehetetlen nem észrevenni. Színvonala sokszor vetekszik a TV reklámokéval így az átkattintás is szinte biztosra vehető.
Új online marketing stratégiák
Az új médiumba vetett hit - miszerint az internetes banner reklámok használata révén nemcsak a médiatulajdonosok, hanem a hirdetők is milliókat keresnek majd - már jóval a dotkom mélyrepülés előtt szertefoszlott.