3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új médiumba vetett hit - miszerint az internetes banner reklámok használata révén nemcsak a médiatulajdonosok, hanem a hirdetők is milliókat keresnek majd - már jóval a dotkom mélyrepülés előtt szertefoszlott.

Rich média

Néhány éve már ismeri a szakzsargon a különböző multimédia elemekkel (animáció, hang, videó) felvértezett online marketing eszközöket, a rich médiát, használata azonban csak az elérhető sávszélesség növekedésével párhuzamosan terjed. Ezek a hirdetési formák nagyobb szabadságot adnak a designereknek, akik a rángatózó, villogó kreatívokkal több mint 70%-os hatásfok növekedést tudnak felmutatni a statikus hirdetésekhez képest.

A rich média iparban a flash és java technológiáé a főszerep. Ezek a technológiák lehetővé teszik a reklámok lejátszásának indulását már a teljes anyag letöltődése előtt, így a felhasználónak nem kell perceket várnia azok megtekintéséhez. A java segítségével interaktív hirdetési eszközök gyárthatók, egy külföldi site-on például a bannerhirdetés egyes elemeinek (szín, animáció gyorsasága) a felhasználók általi tetszőleges manipulálhatóságát tették lehetővé a szellemes designerek.

A banneren túl

Ezek az eszközök elsősorban udvariatlanságukról közismertek, de a gyakorlatban igazolt hatékonyságuk miatt fokozatosan terjed népszerűségük. A legtolakodóbb, pop-up ablakban a felhasználó elé tárulkozó interstitial neve is (beférkőző reklám) jelzi agresszivitását. Ezt a felhasználók által legkevésbé kedvelt banneren túli eszközt fokozatosan felváltja az egy fokkal udvariasabb superstital, amely a háttérben akkor töltődik le, amikor a felhasználó nem használja a sávszélességet (azaz nem lassítja feleslegesen a releváns információ letöltését); s csak akkor válik láthatóvá (a beférkőző reklámhoz hasonló pop-up módon), ha már teljesen letöltődött. Még ennél is szolidabb az ún. pop-under ad, azaz a felhasználó böngészője alá nyíló hirdetés, ami csak a böngésző bezárásakor válik láthatóvá, s búcsúzóul ad még egy „pofont” az aludni induló user-nek. A screenmate (képernyőtárs) és a flying ad tulajdonképpen olyan animációs elem, amely az adott honlapon önálló életet él, különböző tevékenységeket végez (utóbbi például keresztirányban átrepül a képernyőn), a számítógépen futtatott programok mellett, azoktól függetlenül. Elsuhan az olvasott tartalom felett eltakarva azt, így lehetetlen nem észrevenni. Színvonala sokszor vetekszik a TV reklámokéval így az átkattintás is szinte biztosra vehető.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!