3p

Ront vagy javít Magyarország megítélésén a soros EU-elnökség?
Milyen újabb öt év elé néz Karácsony Gergely?
Mi lesz a liberalizmussal Magyarországon?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Horn Gáborral!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Republikon Alapítvány kuratóriumának elnökétől!

2024. július 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Tombor András üzletember által alapított Visus Invest Kft. vásárolta fel a holland Atmedia Holdings BV. által tulajdonolt piacvezető tévés sales house-t, az Atmedia Kft.-t, áll a vállalat közleményében. A cég szerepét érzékelteti, hogy ők értékesítik a TV2 és a közmédia felületeit is.

Az Atmedia tévés kereskedőházat Lengyelországban 1998-ban alapították meg.  A régiós terjeszkedés egy évtized múlva indult a cseh, majd 2009 végén a magyar leányvállalatokkal. Az elmúlt hat év alatt az Atmedia Magyarországon piacvezető kereskedőházzá (sales house) vált. Az Atmedia várhatóan 2016-ban zárja eddigi legsikeresebb üzleti évét.

Kicsoda Tombor András?
Ha valakinek ismerős lehet Tombor András neve, az nem a véletlen műve. Egy időben sokat foglalkozott a személyével a magyar sajtó, miután Habony Árpád NAV-vizsgálatakor azt mondta, ő adott 20 millió forintos kölcsönt neki.
Emellett borászati ügyben is többször szerepelt a médiában, ugyanis a 2015-ben induló Tokaj Borvidék Fejlesztési Tanács elnöke, illetve az állami tulajdonú Tokaj Kereskedőház Zrt. felügyelőbizottsági elnöke is, és komoly energiákat mozgósított, hogy megújítsa az állam és Tokaj viszonyát.
Tombor András 2000-ben az Orbán-kormány tisztviselője lett, a kül- és biztonságpolitikai tanácsadó csapatba került a Miniszterelnökségre. A 2002-es kormányváltás után az üzleti életben folytatta pályáját, ugyanakkor a sajtóbeszámolók szerint soha sem szakadt el a jelenlegi kormánypárttól.

A tulajdonosok régiós stratégiája időközben megváltozott, befektetési portfóliójukat és tevékenységeiket átalakítják, ennek részeként kivonulnak a magyar piacról. Ez a folyamat két éve indult, több multinacionális vállalat is érdeklődött a cég iránt, végül a magyar Visus ajánlatát fogadta el a tulajdonosi kör.

A befektető cég alapító-tulajdonosa, Tombor András elmondta: "Mint azt korábban is említettem, amennyiben kedvező lehetőséget látok, visszatérek a magyar médiapiacra, ugyanis az elmúlt évek tendenciái alapján jelentős fejlődési potenciál látszik benne. Az akvizícióra hosszú távú pénzügyi befektetésként tekintek. Az Atmedia jelenlegi menedzsmentje minden támogatást megkap a munkája folytatásához. A cég operatív működésébe nem kívánok beleszólni, mert a lehető legjobb csapat irányítja a céget, amely piaci áttörést ért el 2016-ban."


A magyar tévés reklámpiacon megújulás zajlik, ami leginkább a nézői szokások és igények követését jelenti, és a reklámértékesítésben és a mérésekben érzékelhető. Ennek a folyamatnak egyik elindítója és kiemelt szakmai szereplője az Atmedia. Az Atmedia a magyar piacon saját, úgynevezett aggregáló stratégiát dolgozott ki, amellyel hatékonyan építették fel a kábeltelevíziós piac reklámértékesítését, majd kilépve ebből a médiaszegmensből, sikeresen integrálták az országos csatornákat is. Az Atmedia modellje a hirdetők számára költséghatékonyan teszi elérhetővé a legszélesebb csatornaportfóliót, a műsorszolgáltatóknak pedig a legnagyobb hirdetői elérést biztosítja. Az Atmedia nettó árbevétele 2014-ben 7,6 milliárd, 2015-ben 9,2 milliárd forint volt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!