Bár a két cég tagadja, hogy a Delta-Northwest egyesülés vezette őket hasonló lépésre, az biztosnak tűnik, hogy a hét elején bejelentett fúzió felgyorsította a tárgyalásokat az együttműködésről. A szakemberek szerint további együttműködések sem kizártak a szektorban.
Az egyesülési láz azért tört ki a légitársaságok között, mivel a tartósan magas energiaárak miatt jobban megéri összehangolni a működést, ezzel jelentős összeget spórolhatnak meg. A Wall Street-i elemzők szerint további egyesülések várhatók a piacon, ugyanakkor ez várhatóan nem fogja megoldani a szektor minden problémáját.
"Merész dolog olyankor terjeszkedni, amikor a légitársaságok nem tudják befolyásolni az üzemanyagárakat. Elég egy rosszul meghozott döntés, hogy teljes cégek menjenek csődbe" - nyilatkozta egy szakember.
Ha megvalósul a tervezett egyesülés és a United Airlines beolvad a Continentalba, akkor egy 35 milliárd dolláros tőkével rendelkező mammutvállalat jöhet létre, mely százezer embert foglalkoztatna. A befektetők azonban egyelőre bizalmatlanok, mindkét társaság részvényei jelentősen gyengültek kedden.
A légitársaságok egyesülése a vetélytársaknak sem lenne jó, egy nagy cég ugyanis sokkal könnyebben tud ügyfeleket szerezni a kisebbektől. A Continental vezetői egyelőre azt nyilatkozták, hogy a társaság célja, hogy független maradjon, sok függ azonban a következő napok tárgyalásaitól. Egy közelálló forrás szerint a két cég már meg is egyezett az új vegyesvállalat irányításáról.