A 15. számú kelet-nyugati irányban húzódó 45,7 kilométer hosszú vonal egy része a föld felett fut, és 32 kilométeres szakasza kerül majd a föld alá. A teljes vonal 21 megállót foglal magában a negyedik és az ötödik körgyűrű között.
Az előzetes becslések szerint a 17,6 milliárd jüan (mintegy 592 milliárd forint) költségvetésű új vonal építési munkálatait várhatóan még az idén elkezdik, és első szakaszát 2012-ben adják át.
A kínai főváros 2009-ben infrastrukturális beruházásokra 160 milliárd jüant (5391 milliárd forintot) fog költeni, és ez már tartalmazza a 15. vonal időarányos építési költségeit is - mondta Liu Jin-csun (Liu Yinchun), a pekingi városfejlesztési bizottság helyettes vezetője.
A 17 milliós lakosú Peking jelenleg 200 kilométernyi metróhálózattal rendelkezik. A tervek szerint 19 különálló vonalával 2015-re a hálózat hossza meghaladja az 560 kilométert.