1p

A pekingi városvezetés újabb metróvonal építését hagyta jóvá, amely a tervek szerint 2015-től a kínai főváros északi kerületeinek forgalmát csökkentené, beleértve az olimpiai létesítmények környékét is.

A 15. számú kelet-nyugati irányban húzódó 45,7 kilométer hosszú vonal egy része a föld felett fut, és 32 kilométeres szakasza kerül majd a föld alá. A teljes vonal 21 megállót foglal magában a negyedik és az ötödik körgyűrű között.

Az előzetes becslések szerint a 17,6 milliárd jüan (mintegy 592 milliárd forint) költségvetésű új vonal építési munkálatait várhatóan még az idén elkezdik, és első szakaszát 2012-ben adják át.

A kínai főváros 2009-ben infrastrukturális beruházásokra 160 milliárd jüant (5391 milliárd forintot) fog költeni, és ez már tartalmazza a 15. vonal időarányos építési költségeit is - mondta Liu Jin-csun (Liu Yinchun), a pekingi városfejlesztési bizottság helyettes vezetője.

A 17 milliós lakosú Peking jelenleg 200 kilométernyi metróhálózattal rendelkezik. A tervek szerint 19 különálló vonalával 2015-re a hálózat hossza meghaladja az 560 kilométert.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!