3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Lidl tizenhárom üzlettel lépett be március 19-én a svájci piacra. Kezdettől fogva komoly konkurensnek tekintik a német nyelvű Svájc különböző kantonjaiban a diszkont láncot. Üzleteiben a választék átlagosan 31 százalékát teszik ki a gyártói márkák, állapította meg a Nielsen svájci vállalata.

Tizenhárom üzletet nyitott Svájcban a Lidl, és év végéig további tizennégy egység nyitását tervezik. Egyelőre az ország nyugati részében és az olasz nyelvű Tessin kantonban nem terjeszkedik a német lánc. Az alpesi országban 2 300 cikkelemet kínál a lánc, amelynek háromnegyed része élelmiszer. Közülük 23 százalék a gyártói márkák aránya, míg az úgynevezett non-foodnál 39 százalék.

A Lidl agresszív terjeszkedése következtében ma már 7 740 üzletet működtet szerte Európában, szemben az Aldi 7 200 egységével. Boltszám tekintetében a Lidl tavalyelőtt előzte meg nagy konkurensét, amellyel immár nem cask a német piacon, hanem szerte Európában komoly harcot vív.

A Lidlnél pontosan tudják, mikor érdemes belépni egy piacra. Koncepciójuk bizonyos fogyasztói csoportok vonz, míg másokat nem – mutat rá Jean-Jacques Vandenheede, a Nielsen fogyasztói ismeretekért felelős európai igazgatója.

Szerinte az ár csak az egyik magyarázat arra, hogy a fogyasztók miért vásárolnak hard diszkontokban. A bolttípus mellett szólnak olyan érvek is, mint a termékek minősége, és mindenek előtt a lakóhelyhez való közelség. Amit ma diszkontnak nevezünk, tulajdonképpen az új lakóhely közeli bolt, ahol gyorsan be lehet szerezni az alapvető élelmiszereket, miközben az alacsony ár plusz előnyt jelent – állapítja meg J. J. Vandenheede.

A Lidl és az Aldi nem csak abban különbözik, hogy előbbi nagyobb hangsúlyt helyez a gyártói márkák árusítására. A két lánc az egyes kategóriákon belül is másra fókuszál. Így például értékben a Lidl európai piaci részesedése az Aldiénál nagyobb volt a következő kategóriákban: Sör, hajformázó, sampon, jégkrém, pelenka és ásványvíz.

Magyarországon a Lidl idén nyolc üzletet nyitott, így hálózata jelenleg 113 diszkontból áll. Múlt évi forgalmát a Nielsen 164,7 milliárd forintra becsüli, míg a tavalyelőttit 124,1 milliárdra. A jelentős növekedés a nagyobb boltszám következménye is, hiszen tavalyelőtt év végén még 90 Lidl diszkont működött országunkban. (2006-ban a Lidl 89 milliárd forint forgalmat ért el a Nielsen becslése szerint, akkor az év végén 68 üzlettel).

A Lidl tulajdonosa a német Schwarz csoport, amely Kaufland és Handelshof láncaival a világ kereskedelmi vállalatainak ranglistáján a 6. foglalta el tavalyelőtt, 51,9 milliárd euro forgalommal. Az USA-beli Wal-Mart, francia Carrefour, német Metro, brit Tesco és szintén USA-beli The Kroger mögött állt a Schwarz Gruppe, amely több mint 20 országban működtet Lidl láncot.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!