Tizenhárom üzletet nyitott Svájcban a Lidl, és év végéig további tizennégy egység nyitását tervezik. Egyelőre az ország nyugati részében és az olasz nyelvű Tessin kantonban nem terjeszkedik a német lánc. Az alpesi országban 2 300 cikkelemet kínál a lánc, amelynek háromnegyed része élelmiszer. Közülük 23 százalék a gyártói márkák aránya, míg az úgynevezett non-foodnál 39 százalék.
A Lidl agresszív terjeszkedése következtében ma már 7 740 üzletet működtet szerte Európában, szemben az Aldi 7 200 egységével. Boltszám tekintetében a Lidl tavalyelőtt előzte meg nagy konkurensét, amellyel immár nem cask a német piacon, hanem szerte Európában komoly harcot vív.
A Lidlnél pontosan tudják, mikor érdemes belépni egy piacra. Koncepciójuk bizonyos fogyasztói csoportok vonz, míg másokat nem – mutat rá Jean-Jacques Vandenheede, a Nielsen fogyasztói ismeretekért felelős európai igazgatója.
Szerinte az ár csak az egyik magyarázat arra, hogy a fogyasztók miért vásárolnak hard diszkontokban. A bolttípus mellett szólnak olyan érvek is, mint a termékek minősége, és mindenek előtt a lakóhelyhez való közelség. Amit ma diszkontnak nevezünk, tulajdonképpen az új lakóhely közeli bolt, ahol gyorsan be lehet szerezni az alapvető élelmiszereket, miközben az alacsony ár plusz előnyt jelent – állapítja meg J. J. Vandenheede.
A Lidl és az Aldi nem csak abban különbözik, hogy előbbi nagyobb hangsúlyt helyez a gyártói márkák árusítására. A két lánc az egyes kategóriákon belül is másra fókuszál. Így például értékben a Lidl európai piaci részesedése az Aldiénál nagyobb volt a következő kategóriákban: Sör, hajformázó, sampon, jégkrém, pelenka és ásványvíz.
Magyarországon a Lidl idén nyolc üzletet nyitott, így hálózata jelenleg 113 diszkontból áll. Múlt évi forgalmát a Nielsen 164,7 milliárd forintra becsüli, míg a tavalyelőttit 124,1 milliárdra. A jelentős növekedés a nagyobb boltszám következménye is, hiszen tavalyelőtt év végén még 90 Lidl diszkont működött országunkban. (2006-ban a Lidl 89 milliárd forint forgalmat ért el a Nielsen becslése szerint, akkor az év végén 68 üzlettel).
A Lidl tulajdonosa a német Schwarz csoport, amely Kaufland és Handelshof láncaival a világ kereskedelmi vállalatainak ranglistáján a 6. foglalta el tavalyelőtt, 51,9 milliárd euro forgalommal. Az USA-beli Wal-Mart, francia Carrefour, német Metro, brit Tesco és szintén USA-beli The Kroger mögött állt a Schwarz Gruppe, amely több mint 20 országban működtet Lidl láncot.