3p

Újraszabályozzák a reklámmal kapcsolatos előírásokat a módosítás alatt álló uniós televíziós direktívában, a termékelhelyezést, az európai produkciók részarányát, a reklámidőt és a közszolgálati csatornák jövőbeni versenyképességét illetően. Az Európai Parlament (EP) kulturális bizottságának néppárti jelentéstevője által bemutatott tervezethez Hegyi Gyula szocialista képviselő nyújtott be módosító indítványokat - értesült a Világgazdaság.

Az Európai Bizottság (EB) eredeti javaslata kiterjesztené az előírások hatókörét a nem lineáris (digitális) televíziózásra, és szabályozná az úgynevezett termékelhelyezést, más néven bújtatott reklám használatát a műsorokban. Ezzel kapcsolatban továbbra is vitatott, milyen műsorokra vonatkozzon a termékelhelyezésről szóló szabály. Ezenfelül köteleznék a nagyobb érdeklődésre számot tartó események kizárólagos közvetítési jogát megszerzett társaságokat, hogy egy 90 másodperces összefoglaló erejéig más műsorszóróknak is biztosítsanak hozzáférést.

Felirattal jeleznék a termékelhelyezést

A hagyományos (lineáris) televíziózásnál a korábbi napi korlátozások helyett - a vallási műsorok kivételével - 35 percenkénti reklámmegszakítást engedélyezne a beadvány.

Ruth Hieronymi néppárti jelentéstevő az EB eredeti javaslatához képest a termékelhelyezés esetén megelégedne azzal, ha a műsor elején, végén és közben 20 percenként felirat utalna a bújtatott reklámokra. A lineáris adásnál ugyanakkor 30 percesre csökkentenék a két reklám közötti minimális műsoridőt. Az EP néppárti frakciója pontosítaná a lineáris és nem lineáris (digitális) szolgáltatások meghatározását.

Hegyi Gyula módosító indítványa a termékelhelyezésre vonatkozóan ugyanakkor azt javasolja, hogy a bújtatott reklámot jelző felirat az árucikk minden egyes feltűnésénél jelenjen meg. Ez áthidaló megoldást jelenthetne a néppárti elképzelés és azok véleménye között, akik a teljes műsoridőben a képernyőn hagynák a szöveget. A reklámbeszúrások 30 percre puhítása viszont elfogadhatatlan - tolmácsolta a képviselő.

A magyar TV-csatornák engedélyeznék a bújtatott reklámokat

A termékelhelyezés engedélyezése mellett foglalt állást Málnay B. Levente, a Viva Tv vezérigazgatója és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke is, aki szerint a termékelhelyezés a modern kori reklámozás olyan formája, amelynek a térhódítása Európában is elkerülhetetlen. Hasonló álláspontot képvisel Fischer András, az MTV üzleti és termékfejlesztési igazgatója is, aki szerint a digitális televíziózás világában a termékelhelyezés jelentősége növekszik, mivel az új technológiák lehetővé teszik a reklámblokkok átugrását. Az igazgató úgy véli: műsor közben nem lenne szerencsés kiírni, hogy itt és most éppen reklám van, inkább - a korhatár jelzéséhez hasonlóan - az elején kellene egy felhívás - írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!