3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Újraszabályozzák a reklámmal kapcsolatos előírásokat a módosítás alatt álló uniós televíziós direktívában, a termékelhelyezést, az európai produkciók részarányát, a reklámidőt és a közszolgálati csatornák jövőbeni versenyképességét illetően. Az Európai Parlament (EP) kulturális bizottságának néppárti jelentéstevője által bemutatott tervezethez Hegyi Gyula szocialista képviselő nyújtott be módosító indítványokat - értesült a Világgazdaság.

Az Európai Bizottság (EB) eredeti javaslata kiterjesztené az előírások hatókörét a nem lineáris (digitális) televíziózásra, és szabályozná az úgynevezett termékelhelyezést, más néven bújtatott reklám használatát a műsorokban. Ezzel kapcsolatban továbbra is vitatott, milyen műsorokra vonatkozzon a termékelhelyezésről szóló szabály. Ezenfelül köteleznék a nagyobb érdeklődésre számot tartó események kizárólagos közvetítési jogát megszerzett társaságokat, hogy egy 90 másodperces összefoglaló erejéig más műsorszóróknak is biztosítsanak hozzáférést.

Felirattal jeleznék a termékelhelyezést

A hagyományos (lineáris) televíziózásnál a korábbi napi korlátozások helyett - a vallási műsorok kivételével - 35 percenkénti reklámmegszakítást engedélyezne a beadvány.

Ruth Hieronymi néppárti jelentéstevő az EB eredeti javaslatához képest a termékelhelyezés esetén megelégedne azzal, ha a műsor elején, végén és közben 20 percenként felirat utalna a bújtatott reklámokra. A lineáris adásnál ugyanakkor 30 percesre csökkentenék a két reklám közötti minimális műsoridőt. Az EP néppárti frakciója pontosítaná a lineáris és nem lineáris (digitális) szolgáltatások meghatározását.

Hegyi Gyula módosító indítványa a termékelhelyezésre vonatkozóan ugyanakkor azt javasolja, hogy a bújtatott reklámot jelző felirat az árucikk minden egyes feltűnésénél jelenjen meg. Ez áthidaló megoldást jelenthetne a néppárti elképzelés és azok véleménye között, akik a teljes műsoridőben a képernyőn hagynák a szöveget. A reklámbeszúrások 30 percre puhítása viszont elfogadhatatlan - tolmácsolta a képviselő.

A magyar TV-csatornák engedélyeznék a bújtatott reklámokat

A termékelhelyezés engedélyezése mellett foglalt állást Málnay B. Levente, a Viva Tv vezérigazgatója és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke is, aki szerint a termékelhelyezés a modern kori reklámozás olyan formája, amelynek a térhódítása Európában is elkerülhetetlen. Hasonló álláspontot képvisel Fischer András, az MTV üzleti és termékfejlesztési igazgatója is, aki szerint a digitális televíziózás világában a termékelhelyezés jelentősége növekszik, mivel az új technológiák lehetővé teszik a reklámblokkok átugrását. Az igazgató úgy véli: műsor közben nem lenne szerencsés kiírni, hogy itt és most éppen reklám van, inkább - a korhatár jelzéséhez hasonlóan - az elején kellene egy felhívás - írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!