A kutatás módszere fogalmak
A tanulmányban közölt adatok és becslések alapjául szolgáló kutatás 2001 januárjában zajlott, és 1000 16-60 év közötti felnőtt lakosra terjedt ki. A felvétel 30 ezernél nagyobb lélekszámú városok felnőtt lakosságát reprezentálja. A mintavételhez kapcsolódó konfidencia intervallum 4%.
A tanulmány során alkalmazott legfontosabb fogalmak:
Hozzáférés: a hozzáférés egy esély, minden olyan fogyasztó ebbe a csoportba kerül, akinek van fizikai és társadalmi lehetősége az Internet használatra (otthonában, munkahelyén, iskolában stb.). A hozzáférés a legtágabb kör, hiszen vannak hozzáféréssel rendelkezők, de az Internetet csak alkalmanként, vagy szinte soha nem használók.
Regisztráltak köre: ez valójában a hitelesen bekapcsolt végpontok száma. Egy végponton átlagosan 2-3 fő fér hozzá az Internethez.
Dial-up piac: a modemen keresztül történő Internetes elérés piaca. Méretét az ingyenes szolgáltatók megjelenése előtt 200-250 ezerre tették a szakértői becslések.
Üstökösök vagy katalizátorok?
2000-ben két szolgáltató is bevezette az ingyenes Internet hozzáférést a hazai piacon: a Kiwwi és Freestart (Start Coomunications Kft). A szolgáltatás kiépítésének első fázisában mindketten Budapestre és néhány nagyvárosra koncentrálnak.