4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megnyitottak az üzletek a pesti köznyelvben "Elizélt Palota"-ként emlegetett épület helyére felhúzott, vegyes funkciójú, kereskedelmi-, iroda- és lakóépületben a Vörösmarty téren. A modern üvegpalotában egy kaszinó és egy kávézó beüzemelését is tervezik, várhatóan még az idén. Mfor.hu tudósítás.

Ékszerdoboz a Vörösmarty téren

Nyolcvanmillió euró (nagyjából húszmilliárd forint) beruházással építettek modern, vegyes funkciójú épületet a Vörösmarty téren, a lerombolt ORI székház helyén. A harmincezer négyzetméteres komplexumban - amely acélcsövekből és háromszög alakú üvegpanelekből álló szerkezetével a főváros egyik jellegzetessége lehet - egy üzletház is helyet kapott, amelynek első egységei - egy H&M, egy New Yorker és egy Pull & Bear üzlet - a napokban nyitottak, közölte az mfor.hu-val Baross Pál, az ING ingatlanfejlesztő kutatásfejlesztésért felelős szakembere.

Még az idén további bérlők költözhetnek be az épületbe, így egy kaszinóval és egy kávézóval bővül a kereskedelmi egységek köre. A kávézó - amely a Budai Várban üzemelő Pierrot Café étterem tulajdonosának új vállalkozása - az első emeleti átriumban lesz megtalálható. Az ING ezen egység nyitása idejére - várhatóan december elejére - tervezi az épület átadását.

Baross Pál szerint Budapest régóta küszködik azzal, hogy a belváros kereskedelmi struktúráját megtartsa, illetve javítsa. Ehhez a Vörösmarty 1 nevű üzletház is hozzájárulhat. A téren és környékén több olyan változás is történt, illetve folyamatban van, amely az itteni kereskedelem fellendítését ígéri.

Megújul a Váci utca és környéke

A volt tőzsdepalota helyén például bevásárlóközpont épül. A tőzsde volt épületét a luxemburgi illetőségű Orco Properties Group, a közép-európai ingatlanpiac egyik vezető befektető és ingatlanfejlesztő vállalkozása vette meg. A tervek szerint egy kilencezer négyzetméteres bevásárló galériát alakítanak ki, a felső emeletekre pedig luxuslakásokat terveznek.

A Váci utca és a Gerbaud mellett korábban a Luxus áruház is évtizedekig meghatározta a belváros képét. Bár az áruházra egy időre lakat került, végül a spanyol Inditex bérbe vette, és - az eredeti terveknek megfelelően - a Zara családhoz tartozó Bershka és a Stradivarius márkákkal mutatkozik be. Mindkét brand most debütál hazánkban: a Bershkát 1998-ban alapították, és főleg a fiatal hölgyeket, illetve urakat célozza meg, a szintén a női piacra koncentráló, de nagyobb üzletekben működő Stradivarius-láncot pedig 1999-ben vásárolták meg a spanyolok.

Az áruháztól nem messze nyílik a Palazzo Dorottya, amely kettő-négyezer négyzetméternyi kereskedelmi területtel várja majd a vásárlókat. Nívós üzleteket alakítanak ki a Ferenciek terén lévő, szállodává alakított Klotild Palota földszinti, utca felőli részén is.

A Deák Ferenc utcai Fashion Street üzletei már látogathatók: 11 ezer négyzetméteren 22 üzlethelyiség üzemel. A márkás ruházati boltok között megtalálható a Mexx, a Lacoste, a Tommy Hilfiger, a s.Oliver, a Sisley és a Puma is. Ezek mellett egy étterem is nyílt itt, egy német hátterű olasz étteremlánc, a Vapiano adta át első budapesti üzletét.

Nem a plázacicákat várják 

"A Vörösmarty 1 üzletházzal a belváros hagyományos, elegáns kereskedelmi egységeit szeretnénk feléleszteni" - hangsúlyozta Baross Pál.  

Mint mondta, reményeik szerint karácsonykor a főváros minden részéről érkeznek vevők. Elsősorban azokra számítanak, akik nem a zsúfolt bevásárlóközpontokat részesítik előnyben. Turistákat is várnak, de nem ők az elsődleges célcsoport, hiszen az épületben található üzletek számos országban megtalálhatók.

Bár a Váci utcáról sokak azonnal a magas árakra asszociálnak, Baross Pál úgy véli, az üzletházban lévő egységekre ez nem lesz jellemző. A New Yorker - amely jelenleg 16 boltot működtet hazánkban, és főként a fiataloknak szánja termékeit - például karácsonyig tartó nyitási kedvezményekkel indított. A H&M, amely inkább a 25-35 éves üzleti korosztályt célozza meg, szintén döntően középár-kategóriás termékeket kínál.

Kovács Zita


Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!